Systeemherstel werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
365
Hello allemaal,

Mijn pc doet raar.... en wou hem herstellen naar een eerder
gemaakt herstelpunt door mezelf, maar krijg dan de foutmelding
0x80070005.
Na wat googelen zou dit probleem er gekomen zijn na een windows 10 update in maart..

Heeft iemand dit probleem al kunnen oplossen??? zie bijlage
systeemherstel.JPG
Mvg

Ivan
 
Mijn pc doet raar.... Juist dat is heel normaal. Immers daar staan de fora vol van. Heb je gedaan wat er stond? Firewall en Auto-Protect uitschakelen?

Dit staat er op Microsoft.com:
De makkelijkste oplossing is in dat geval om een Systeemherstelschijf te maken. Vervolgens kan men systeemherstel vanaf die schijf uitvoeren, waardoor er buiten de Windows-installatie om gewerkt wordt en niks in de weg zou moeten kunnen zitten.

Meer opties.
 
Laatst bewerkt:
Senso,

Bedankt voor je reactie....maar wil je eens de link doorsturen van microsoft...

Mvg

Ivan
 
Die foutcode is eigenlijk van de upgrade, is er na het maken van het systeemherstelpunt een update geweest?
Start eens op in veilige modus en probeer het nogmaals.

En waarom gebruik je geen incrementele back-up per dag met Aomei, Macrium of i.d.?
Dat systeemherstel systeem is behoorlijk buggy.
 
Als aanvulling: bij vermoedelijke fouten van systeembestanden even de opdracht sfc /scannow geven. Zodat Windows de beveiligde systeembestanden controleert. Bij door de sfc service geconstateerde fouten moet de Windows schijf worden ingevoerd. Na opnieuw opstarten nog eens proberen. Herstelpunten geven bij mij geen problemen dus zou het moeten werken, heeft u geen andere van verder terug die wel werken? Werkt het wel als u opstart in veilige modus?
 
De vraag nog eens goed gelezen hebbende. Wanneer de PC raar doet dan is het misschien op te lossen door een programma wat toen geïnstalleerd is te verwijderen. Ik blijf zeggen dat de opdracht sfc /scannow de juiste weg is om Windows te herstellen. Een herstelpunt zet enkel de instellingen, drivers en het register terug. Neem wat u nodig denkt te hebben.

Schakel het automatisch updaten van drivers uit, dit kan tezamen of voor individuele drivers. Ik ga er liever vanuit dat je een winnend team niet moet veranderen en dat voorkomt problemen waarbij je het systeem moet herstellen en drivers moet zoeken.

Klachten over de werking van de PC kunnen worden onderzocht via de logboeken van Windows, al is het raadplegen niet altijd gemakkelijk en niet iedere opmerking duidt op een fout maar er staan datums en tijden bij de constateringen. Via Help kan u bij Logboeken komen.

Onderzoekt u, naast het doen van malware scans, ook wat er op de computer opstart. Doe dit op de grondige manier: met het programma AutoRuns van Sysinternals. Het hoeft niet te worden geïnstalleerd. Dit stelt een lijst op in categorieën. Omdat iedereen wil weten van nut en noodzaak kan u snel meer te weten komen over onbekende namen met Google. Ik wijs in dit verband met de vinger naar updaters, indexeerders, scans op de achtergrond, browser helpers en onnodige stuurprogramma's zoals; voor WiFi en geluid. Haal de laatste liever eerst weg en wijs Windows, wanneer die deze apparaten detecteert, alleen de driver bestanden aan. U zult verschillende onnodige zaken, malware of spyware en onderdelen van al verwijderde software aantreffen. Is de lijst opgeschoond en goed gecontroleerd, maak dan aantekeningen voor de volgende keer.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie...
Probleem ondertussen opgelost door middel van een herstelschijf die ik
na installatie van windows 10 gemaakt had..(6 maand geleden)
Je kunt inderdaad ook na opstarten met deze schijf aan je herstelpunten geraken, en een herstelling
naar een eerdere datum doen, wat dan ook lukte...(Tip van Senso)

Mvg

Ivan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan