Help! Map en bestanden verwijderd, staan niet in prullebak om te herstellen, WAT NU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
194
Hoe kan dit nou..?? Ik wilde een bestand verwijderen eh het gevolg was dat een map en alle bestanden daarin, foetsie weg waren...!! grrr.:(
Ik gelijk naar mijn prullenbak om daar de verwijderde map 'terug te zetten', MAAR,, er staat niets in de prullenbak,, WAT NU..?? Zeer vreemd dat er niets in de prullenbak staat, vind ik.
Ik heb mij PC nog niet uitgedaan voor alle zekerheid.
Wie kan mij helpen??? Er stond nl. nogal wat info in die map..

gr. Gerard
 
Met recuva kan je bestanden terugvinden die p.o. zijn gedeleted, ook na een format.
Doe dit zo snel mogelijk, dan is de kans het grootst dat het nog volledig terug te halen is.
 
Overkomt mij ook wel iets. Ik denk dat ik dan wel de folder maar niet de file had geselecteerd.
Als je map op een USB stick stond gaat hij niet naar de prullenbak. Althans bij mij niet. Dan zul je idd iets als Recuva moeten gebruiken.
 
Als je het METEEN doet dan kun je meestal met Ctrl+z toetsen tegelijk een zogenaamde "undo" actie in gang zetten.
Ik weet niet hoever acties verder dit nog werkt, dus ga er vanuit dat je het meteen moet doen.

De normale recovery acties zijn al genoemd. Als de gratis tool het niet vinden kun je wel hele goede betaal tools kopen, waarvan ik GetDataBack (voor NTFS of FAT32) een van de betere vind.

Edit: heb 7 kopies gemaakt van bestanden... en ze in de prullen bak gedaan. Ik kon ze allemaal terug halen, dus 7x Ctl+z, de 8e keer was de undo van dat ik ze aangemaakt had als kopie... dus alles weer zoals het was...
Hetzelfde heb ik gedaan voor mappen met bestanden: werkte net zo....

Dus: het kan.
Beperking: geen idee hoever je terug kunt gaan.
Heb even getest om ook tussen door tekst hier te copyen en pasten en dan een map terug te halen, dat werkt ook.
Ergens gaat het vast een keer mis, oa als het RAM geheugen echt overschreven wordt door iets anders.
Na herstarten of uitzetten van de pc daar zal het ook bij mis gaan...
 
Laatst bewerkt:
Beste Gerard,
Hoe kan dit nou..?? Nou, heel simpel er kan altijd wat misgaan! Dat had je kunnen weten want je bent geregistreerd in 2002 en dan lijkt het mij dat je 'tig' keer dit soort gevallen op fora bent tegengekomen. Ik heb heel veel ervaring en bij mij gaat ook altijd van alles mis. Gelukkig heb ik voldoende herstelpunten, reservekopieën en back-ups op externe HDD's. AOMEI, EaseUS Todo Back-up, Acronis en ga zo maar door. Gemakkelijk back-ups maken en volledig herstellen vaak in tien minuten. Ook herstel van individuele bestanden en mappen. Wat nu..?? Wie kan mij helpen??? Vragen die niet meer nodig zijn. Je kunt het in dergelijke gevallen dan helemaal zelf oplossen. Nog mooier, geen paniek meer, alles is terug.

In jouw specifieke geval had Ctrl+z de aangewezen oplossing kunnen zijn. Kijk ook even met RMK onder de Eigenschappen van de prullenbak.
Als je map op een USB stick stond gaat hij niet naar de prullenbak. Althans bij mij niet.
Bij mij ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik voldoende herstelpunten, reservekopieën en back-ups op externe HDD's. AOMEI, EaseUS Todo Back-up, Acronis en ga zo maar door. Gemakkelijk back-ups maken en volledig herstellen vaak in tien minuten. Ook herstel van individuele bestanden en mappen.
Mijn idee.
Ik maak elke 3 dagen een image met Macrium Reflect Free op een andere interne disk en back-up mijn belangrijkste data van D: naar mijn C:schijf. Zo heb ik alles dubbel. Verder nog eens regelmatig full back-ups met "Allway Sync" op een externe drive.
 
Aan allen die op mijn vraag geantwoord hebben:
Bedankt voor alle suggesties en tips! 't was inderdaad mijn eigen domme schuld.. Had ik maar regelmatig een back-up moeten maken!
Maar goed, na "crtl-z", "recuva" en "easus data recovery wizard free" ('gratis'tot 2 GB terug te halen, als je hen 'liked' op fb), heb ik ong. 70% van mijn gewiste bestanden nog terug kunnen halen. Nl., er waren ook bestanden bij die dusdanig beschadigd waren die geen preview meer lieten zien of corrupt geworden waren.
Het is niet anders... Gelukkig waren het geen foto-bestanden of andere voor mij dierbare zaken die gewist zijn.
Dit is een wijze les geweest voor mij. Dus, ga ik regelmatig een (externe) backup maken.
Mijn vraag is dus opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan