• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch nummeren en printvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Ik heb een bestand met data van optredens van een dameskoor
In het formulier "Invoer data" is een veld ID
Is het mogelijk om dit automatisch op te hogen voor het betreffende jaar. In dit geval 2018. Concreet "Als het formulier geopend word het ID al ingevuld is.
Tevens als er een datum verwijderd word het id ook weer met 1 omlaag gaat

In het printmenu

Als ik hier een jaar kies krijg ik het overzicht voor het gekozen jaar. Alleen de koptekst voor de pagina ontbreeekt.
Is het mogelijk om het gekozen jaaroverzicht boven in de print te krijgen.

bv voor 2014 "Overzicht optredens 2014"

Bekijk bijlage Data.xlsb
 
voor een oplopende ID zou je deze in je Initialize event kunnen zetten:

Code:
If Year(Sheets(1).Columns(4).End(xlDown).Value) <> Year(Date) Then
    TextBox1.Value = 1
Else
    TextBox1.Value = Sheets(1).Columns(1).End(xlDown).Value + 1
End If

Voor wat betreft het verlagen van de ID's op het moment van verwijderen vraag ik me af of dat wenselijk is. Bovendien, wanneer je een regel uit de lijst verwijdert, kloppen je printbereiken in je andere formulier niet meer. Want zijn tenslotte 'hard' geprogrammeerd.
 
Laatst bewerkt:
:thumb: helemaal goed. Vwb het verwijderen is alleen 2018 onzeker. Hier kan nog van alles bijkomen cq afvallen
 
wat is het doel van het ID? alleen weten hoeveel optredens er in een jaar waren? of is er nog een ander doel.

want als het alleen een teller is kan dat ook zonder aparte kolom door aantal datums in een bepaald jaar te tellen met een formule
 
Ik volg SjonR
Voor wat betreft het verlagen van de ID's op het moment van verwijderen vraag ik me af of dat wenselijk is
Helemaal niet dus. blijf de Id maar gebruiken als een soort primaire sleutel (ref acces)
Voor een teller (aantal actieve leden of zoiets ?) zijn er andere mogelijkheden.
 
Had ikzelf ook al als primaire sleutel bedacht Philiep. Heb jij misschien nog een oplossing voor de printopdracht. ???
 
De eerste rij als printtitel instellen gaat via menu Pagina-Indeling> Afdruktitels > Rijen boven ieder blad

in de bijlage heb ik de koprij ingesteld en een screenshot geplaatst van die instelling.

Voor de teller zou ik het simpel houden zonder VBA capriolen
Eerste optreden van 2018 zet je handmatig een 1 in
en in de cellen daar onder zet je een celverwijzing naar bovenliggende cel +1
=A66+1
 

Bijlagen

  • Data (1).xlsb
    60,3 KB · Weergaven: 23
Hallo Roel

Is inderdaad een mogelijke oplossing maar ik houd het liever bij vba
Toch bedankt voor je bijdrage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan