• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kostenoverzicht maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wildrik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2018
Berichten
3
Hallo, mensen.

Ik heb een probleem. Wij gaan binnenkort een weekend weg met de jongens. Nu wil ik daar een leuk kostenoverzicht van maken in excel. Alles is gelukt, wie wat moet betalen, zelfs alles een kleur meegeven als je moet betalen of ontvangt, en behalve wie geld van wie krijgt en hoeveel krijg ik niet voor elkaar.

Bv.
Gijs krijgt 60 euro
Piet krijgt 40 euro
Willem betaald 50 euro
Jan betaald 50 euro.
Een hoofdberekening is makkelijk, alleen dat wil ik niet.
Hoe krijg ik in een formule voor elkaar dat Willem 50 betaald aan Gijs en Jan 10 aan Gijs en 40 aan piet?

Mijn dank is groot.
Met vriendelijke groet,

Wildrik
 
Laatst bewerkt:
Plaats het bestand met wat er al is gelukt en geef aan wat er nog moet gebeuren. Eventuele namen even fictief maken natuurlijk!

Volledig buiten Excel om, daar hadden we altijd "De Pot" voor. die persoon beheerde alles :)
 
Laatst bewerkt:
Hier een mogelijkheid
Het is een bestandje wat ik nog in mijn archief had zitten en heb het dus niet zelf gemaakt.
 

Bijlagen

  • Kostenverdeling algemeen_1.xlsx
    15 KB · Weergaven: 448
Snotneus :d:d
School opdracht? Ben al 20 jaar van school!
Wat Senso bedoelt is waar is uw voorbeeld bestandje, wat heb je al zelf voor elkaar gekregen?
 
Bijlage

Hallo iedereen. Hierbij het bestandje.
Zoals jullie zien wil ik onderaan het bestand zien wie wat moet betalen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.


En idd we hadden eerst ook een "pot" alleen dat is de laatste jaren mis gegaan. Die betaalde het weekend, die deed boodschappen en de andere die betaalde weer wat anders. Bonnetjes bewaren. Ik dacht op een middag, ik ga een excel sheetje maken voor de kosten. Tjonge wat een ramp.:p:p
 

Bijlagen

  • Weekend Kopie.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 203
Hoi,

Ik zou het persoonlijk niet te complex maken als het bestand niet veel groter wordt.

Bekijk bijlage Weekend (aangepast 14042018).xlsx

Ik heb een vierkantstelling aan het bestand toegevoegd. De bedragen moet je wel handmatig toewijzen, maar er is een controle kolom en rij aanwezig om je te controleren.

Gr Jos
 
Weet ik. Alleen was er mee bezig en ik wilde het toch klaar hebben. En als het me niet lukt zoals ik het wil, probeer ik het maar door. Dus daarom jullie hulp gevraagd, anders zat het volgende weejk nog in mijn hoofd.

Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan