Jvc camera strepen bij playback

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleutelmen

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
152
hallo,

ik heb een mini dv JVC-Camera uit 2001 , werkt allemaal perfect maar bij playback van de bandjes krijg ik bij snelle bewegingen beeld ongelijkheid(soort horizontale balken die verkeerd verschuiven) zie foto's.
wat is daarvan de oorzaak, ik heb de heads al gereinigd met een reinigingsbandje maar nog steeds die dikke strepen.
 
Laatst bewerkt:
Tis jammer, maar we zien de foto's niet ..
Heb je al es geprobeerd met een nieuwe tape?
 
Hallo

Betrokken merk/model en typenr ken ik niet ....

"een mini dv JVC-Camera uit 2001" --> :eek:

Maar ... met deze symptomen , ouderdom , alsook het merk , zullen defekte / uitgedroogde condensatoren in het video circuit zeker een rol spelen.

Jammerlijk genoeg is het niet slechts 1 exemplaar , maar tientallen ... , waar je zeker een paar uurtjes zoet mee bent ...

Indien je echt pech hebt , zijn deze i.p.v. uitgedroogd ... uitgelopen op het motherboard , die nu doordrenkt is van het zuur.

Logisch gevolg , is dat de koperbaantjes ook aangetast zijn ....


Hopelijk voor u heb ik geen gelijk , maar je hebt nu toch een idee , van wat er in de lucht hangt ....

Mits een beeld veel duidelijker is dan 1000 woorden ---> Speciaal voor u opgezocht :

https://www.youtube.com/watch?v=LWCoRnMlRZg




Peter
 
Laatst bewerkt:
Er zijn diverse factoren wat dit kan veroorzaken, ik sluit uit dat je het met meerdere tapes hebt geprobeert en dat de camera een lange tijd niet is gebruikt;

- Aanslag / vuil op de koppen, die de reinigingstape niet / lastig weg kan halen. Als je gaat schoonmaken, gebruik voor de normale koppen wattestaafjes en alcohol ( haal je bij de etos of kruidvat). Voor de ronddraaiende drum, GEEN wattestaafjes gebruiken, natuurzeem, met alcohol werkt daar het beste voor, wees voorzichtig en heb geduld met schoonmaken. Meerdere malen gebruikte reinigingscassettes kunnen vuil juist verspreiden over de koppen ipv opruimen.

- slijtage van de koppen. In dit geval is er weinig aan te doen, deze camera's worden niet meer gerepareerd. 2e hands worden ze nog wel eens hier en daar aangeboden op marktplaats.

- Aansluiting of de instellingen van de tv waar je de camera op aan is gesloten, nieuwe tv's en oudere video apparatuur ( videorecorders, camcorders, videocamera's, etc ) schijnen soms nog wel eens dit soort problemen kunnen veroorzaken, ik zeg niet altijd, maar het komt wel eens voor.
 
Laatst bewerkt:
Wat je vroeger had bij die back-uptapes kan dat ook niet optreden bij dergelijke camera's? Noemde men dat niet 'retentie'. Het snel af- en terugspoelen was toen een oplossing. Overigens koop ik nooit meer JVC. Destijds voor die tijd een zeer geavanceerde videorecorder gekocht met harddisk 1000,- euro en maar laden, laden en nog eens laden moest dat ding. JVC 'repareerde' het ding en maar het was weer laden, laden en nog eens laden. Als het apparaat 30 uur gedraaid heeft, is het veel en toen kon het naar de prullenbak. JVC was niet thuis. Laden, laden, laden, laden, laden, laden en nog eens laden. Rommel is het!
 
bedankt voor de informatie allemaal. Ik heb even een SONY mini dv camera van iemand anders geleend, hierop vertoonden de bandjes bij playback geen strepen en werden ze perfect afgespeelt. Het zal vast liggen aan de kwaliteit van JVC apparaten. het type van de JVC camera is: GR-DVL150E. Het type SONY die ik geleend had van iemand is: DCR-TRV50E
 
Laatst bewerkt:
ik zie in de jvc nergens uitgelekte condensators wat kan dan het probleem van de strepen zijn ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan