• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules worden automatisch gewijzigd in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Permasol

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2018
Berichten
11
Het probleem is het volgende: ik een aantal templates gemaakt op een werkblad genaamd "Strategy Templates". In deze templates heb, heb ik bepaalde cellen een kleur toegekend aan de hand van "Voorwaardelijke Opmaak".
De regels die ik ingevoerd heb zijn de volgende:

=EN('Executed Trades'!G17="Put";'Executed Trades'!D44<'Executed Trades'!F22)----->Rood
=EN('Executed Trades'!G17="Put";'Executed Trades'!D44<'Executed Trades'!F22)------> Groen
=EN('Executed Trades'!G17="Call";'Executed Trades'!D44>'Executed Trades'!F22) ----->Rood
=EN('Executed Trades'!G17="Call";'Executed Trades'!D44<'Executed Trades'!F22)------> Groen

De $ tekens rond de cellen heb ik verwijderd omdat het geen absolute cel verwijzing mag zijn aangezien de template willekeurig ergens in het werkblad "Executed Trades" geplakt wordt.

Vervolgens heb ik een macro aangemaakt waarmee ik deze template kopieer in een ander werkblad die de naam draagt "Executed Trades"
Wanner ik dit werkblad ga kijken , hebben de cellen niet de gewenste kleur. Wanneer ik dan naar het werkblad Strategy Templates terug ga kijken en ik selecteer 1 van de bewuste cellen zie ik bij "Voorwaardelijke opmaak" dat mijn formules gewijzigd zijn in :

=EN('Executed Trades'!#VERW!="Put";'Executed Trades'!#VERW!<'Executed Trades'!#VERW!)----->Rood
=EN('Executed Trades'!#VERW!="Put";'Executed Trades'!#VERW!<'Executed Trades'!#VERW!)------>Groen
=EN('Executed Trades'!#VERW!="Call";'Executed Trades'!#VERW!<'Executed Trades'!#VERW!)----->Rood
=EN('Executed Trades'!#VERW!="Call";'Executed Trades'!#VERW!>'Executed Trades'!#VERW!)------> Groen
 

Bijlagen

  • PC Daniel-0024.png
    PC Daniel-0024.png
    59,6 KB · Weergaven: 50
Ik snap niet helemaal wat hiervan de bedoeling is, maar als je de $ hebt verwijderd en vervolgens kopieert en plakt, naar een willekeurige cel, wijzigen de celnummers mee en geeft de voorwaardelijke opmaak een ander resultaat. Verder werkt een representatief voorbeeldbestandje beter dan een plaatje.

En de #verw! ontstaat waarschijnlijk doordat bij het plakken het celnummer zodanig verandert dat er verwezen wordt naar een niet bestaande cel
 
Laatst bewerkt:
Formules worden ongevraagd gewijzigd in Voorwaarelijke opmaak

Goedemiddag Jan BG,
ik heb zojuist een nieuw eenvoudig Excel bestand aangemaakt aangezien degene waarmee ik het probleem heb, gekoppeld is met een extern programma die data ophaalt op een externe server. Ik heb in het nieuw aangemaakt bestand het probleem kunnen reproduceren. Ik ga het probleem verder verduidelijken:
op werkblad "Strategy Templates", heb ik een kader aangemaakt rond de cellen die bij elkaar horen. Deze groep van cellen horen steeds bij elkaar en komen overeen met de SHORT TEMPLATE. Aan cel I3 wordt een kleur toegekend bepaald door het resultaat van een berekening enerzijds en of het een Call of Put is anderzijds. Je kan in cel C3 switchen tussen Call en Put. (keuzemenu)

De bedoeling is om deze groep cellen te plakken in het "Executed Trades" werkblad. Dit doe ik aan de hand van een macro. Die is hier niet aanwezig. Om duidelijk te tonen wat het probleem is, heb ik manueel de SHORT TEMPLATE gekopieerd van het "Strategy Templates" werkblad en vervolgens op verschillende plaatsen in het "Executed Trades" werkblad geplakt. Je kan dan zien dat de kleuren juist voorgesteld worden, indien het gekopieerde deel op de overeenkomstige plaats van de "Strategy Templates" geplakt wordt terwijl het op alle andere plaatsen niet werkt zoals het zou moeten. De kleuren beantwoorden niet meer aan de voorwaarden. Het programma gaat steeds naar de absolute cellen kijken. Dat is mijn probleem. Vandaar dat ik het $ teken weggelaten heb om dit probleem te omzeilen maar het schijnt niet te werken. Ik moet de template verschillende keren kunnen plakken op willekeurige plaatsen maar de kleurvoorstelling moet wel juist zijn. Wanneer ik dan ook in cel C3 (Put of Call) de keuze verander, dan verandert de kleur ook bij alle andere SHORT TEMPLATES. Ik wil dat iedere SHORT TEMPLATE als een entiteit op zich gezien wordt en niet beïnvloed wordt door de anderen.
 

Bijlagen

  • vraag omtrent argumenten.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat je zo'n informatief bestand hebt gemaakt. :confused:
 
Alles staat zeker in zeer verborgen tabbladen? Lappen tekst, iets over een macro die je voor het gemak ook maar niet plaatst? Een voorbeeld zonder ook maar enige toegevoegde waarde. Wat verwacht je van de helpers hier? Plaats een representatief voorbeeldbestand.
 
Als je echte bestand er uitziet zoals je voorbeeld snap ik dat het niet werkt,

Succes verder :thumb:
 
Mijn verontschuldigingen, indien ik niet duidelijk genoeg geweest ben. Vergeet de macro, het doet niets ter zake. Ik heb een heel eenvoudig voorbeeld gemaakt om het probleem te illustreren. In bijlage voeg ik nog een bijlage toe met een schematische voorstelling. Alles is transparant in het reeds toegestuurd bestand. Alle formules zijn zichtbaar en je kan alles wijzigen. De bedoeling is dat ik de formules die ik regelmatig gebruik als template opsla en ik heb ze in een apart werkblad geplaatst. In mijn specifiek voorbeeld heb ik één enkel template geplaatst. Telken ik die nodig heb voor een bepaald aandeel (=Symbool) kopieer ik de cellen A1 tot en met I6 en plak ik ze in een nieuw tabblad met naam "Executed Trades". Daar worden alle uitgevoerde trades geplakt. Daar moeten geen templates tussen zitten. Een tweede probleem is dat wanneer ik echter alle rijen verwijder in het werkblad Executed Trades, zijn mijn regels in de voorwaardelijke opmaak ook gewijzigd ondanks het feit dat mijn origineel template in een ander werkblad zit.
 

Bijlagen

  • 2018-04-14_17-51-22.png
    2018-04-14_17-51-22.png
    120,8 KB · Weergaven: 48
  • 2018-04-14_16-56-26.png
    2018-04-14_16-56-26.png
    193,6 KB · Weergaven: 48
  • Testbestand 2.xlsx
    12 KB · Weergaven: 29
  • Testbestand.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
En wat is het probleem? Van de berekeningen klopt niet veel. Een optiecontract sluit je op een bepaalde datum af. En dan spelen er veel meer factoren dan de huidige koers die de waarde van het contract bepalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan