Verschil gastennetwerkt en hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene79

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2015
Berichten
164
Hallo Allemaal,

Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen een gastennetwerk en een hotspot voor thuis gebruik met een unifi lite AP? En wat ik het beste kan gebruiken van deze twee?

Alvast bedankt.
 
Gastennetwerk =alleen voor gasten speciaal in te richten tool in een AP of router. Die komen dan niet op je pc of eigen netwerk, dat is mooi afgeschermd

Hotspot = in principe toegankelijk voor iedereen die er op mag, en als er geen speciale tools lopen dan heeft iedereen in principe dezelfde rechten.
Met mijn Iphone kan ik in principe een hotspot maken voor mijn laptop. Daar zit dan een door mij ingesteld wachtwoord op. Als het nodig is en als ik het wil kan ik iemand anders toelaten, bijvoorbeeld mijn vrouw.
 
Laatst bewerkt:
Dat is me duidelijk. Ik kan met de unifi een hotspot aanmaken en voucher maken en uitprinten die ik mijn gasten kan geven, ik kan via de hotspot ook zien wat ze allemaal hebben uitgespookt heb op hun mobiel. Klopt het dat het voor thuis niks uitmaakt welke netwerk ik ga gebruiken?
 
Dat is me duidelijk. Ik kan met de unifi een hotspot aanmaken en voucher maken en uitprinten die ik mijn gasten kan geven, ik kan via de hotspot ook zien wat ze allemaal hebben uitgespookt heb op hun mobiel.
Daar zou je wel eens mee in overtreding kunnen zijn? Ben geen expert, maar heb je wel eens van privacy & wetten daar omtrent, gehoord...:eek:

Klopt het dat het voor thuis niks uitmaakt welke netwerk ik ga gebruiken?
De opmerking is zo algemeen en gezien jouw vorige opmerking ga ik hier zonder verder onderbouwde toelichting geen advies geven....
 
De software slaat dat automatisch op bij een hotspot en ik heb gelezen als iemand juist verkeerde dingen zou doen dat ik via die gegevens wel mijn ontschuld kan bewijzen
 
Dan zul je wel de voorwaarden op papier uitgebreid aan de gasten moeten laten zien......
en wellicht is het beter dat ze ondertekenen dat ze het gelezen en begrepen hebben.
Dan heb je dat iig ook zwart op wit...
Even een kopie ervan aan de gast(en) geven, ter herinnering, je weet maar nooit of ze vergeetachtig zijn, en klaar... :thumb:

Oja,... er bestaat nog een oud en wijs spreekwoord.....:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan