Licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een usb-stick nodig van minimaal 4 Gb maar 8 Gb is aan te raden, die dingen kosten maar een paar euro tegenwoordig dus dat zijn de kosten niet.
Overigens zou ik je aanraden om, ondanks dat je maar 3 Gb werkgeheugen hebt, toch de 64 bits Win 10 te installeren, dan kun je er later nog extra geheugen bijzetten èn gebruiken zonder dat je Windows opnieuw moet installeren.
Daarbij komt dat 64 bits ook betere ondersteuning kent, dus het is uiteindelijk wel in je voordeel.
 
Onnodige en niet terzake doende berichten weggehaald.
TS heeft hier niks aan.
 
Je hebt een usb-stick nodig van minimaal 4 Gb maar 8 Gb is aan te raden, die dingen kosten maar een paar euro tegenwoordig dus dat zijn de kosten niet.
Overigens zou ik je aanraden om, ondanks dat je maar 3 Gb werkgeheugen hebt, toch de 64 bits Win 10 te installeren, dan kun je er later nog extra geheugen bijzetten èn gebruiken zonder dat je Windows opnieuw moet installeren.
Daarbij komt dat 64 bits ook betere ondersteuning kent, dus het is uiteindelijk wel in je voordeel.

Ik heb het risico van die 64 bits versie niet durven nemen omdat ik op de sites van MCS las dat het echt overeen moet komen ... Wat wijsheid is weet ik niet..
 
Ik las dat je in de Bios moet aangeven dat je pc niet vanaf dvd de installatie moet starten maar vanaf USB.
Na het opstarten en F12 kreeg ik een scherm waar ik geen wijs uit werd .. wie weet raad?

30727406_10156378682604452_6887619236168990720_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het risico van die 64 bits versie niet durven nemen omdat ik op de sites van MCS las dat het echt overeen moet komen
Wat moet er overeenkomen dan want je maakt mij nieuwsgierig..?
Dat je nu een 32 bits Windows hebt heeft niks te maken met de keuze voor 32 of 64 bit in jouw geval.
Je processor is gewoon een moderne en kan dus probleemloos 64 bits draaien.

In jouw screenshot zie ik geen usbstick..,,
Je moet eerst die opstartbare usb-stick maken met dat hulpprogramma wat eerder werd gelinkt.
Als je de usb-stick gemaakt hebt sluit je die aan op de pc , herstart de pc en druk dan direct weer op F12..
In het schermpje zul je dan onder de HDD ( no. 1 ) en het dvd-station ( no. 2 ) ook de usb-stick zien.
Die selecteer je dan met de pijltjestoetsen of muis en dan druk je op [ enter].
De pc zal dan gaan opstarten van de usb-stick.

Als die stick niet is aangesloten zie je die ook niet in het menu van je screenshot.
Zo duidelijk uitgelegd..?
 
Wat moet er overeenkomen dan want je maakt mij nieuwsgierig..?
Dat je nu een 32 bits Windows hebt heeft niks te maken met de keuze voor 32 of 64 bit in jouw geval.
Je processor is gewoon een moderne en kan dus probleemloos 64 bits draaien.

In jouw screenshot zie ik geen usbstick..,,
Je moet eerst die opstartbare usb-stick maken met dat hulpprogramma wat eerder werd gelinkt.
Als je de usb-stick gemaakt hebt sluit je die aan op de pc , herstart de pc en druk dan direct weer op F12..
In het schermpje zul je dan onder de HDD ( no. 1 ) en het dvd-station ( no. 2 ) ook de usb-stick zien.
Die selecteer je dan met de pijltjestoetsen of muis en dan druk je op [ enter].
De pc zal dan gaan opstarten van de usb-stick.

Als die stick niet is aangesloten zie je die ook niet in het menu van je screenshot.
Zo duidelijk uitgelegd..?

Top uitgelegd, thanks!!!
 
Je moet eerst die opstartbare usb-stick maken met dat hulpprogramma wat eerder werd gelinkt.
Als je de usb-stick gemaakt hebt sluit je die aan op de pc , herstart de pc en druk dan direct weer op F12..
In het schermpje zul je dan onder de HDD ( no. 1 ) en het dvd-station ( no. 2 ) ook de usb-stick zien.
Die selecteer je dan met de pijltjestoetsen of muis en dan druk je op [ enter].
De pc zal dan gaan opstarten van de usb-stick.

Als die stick niet is aangesloten zie je die ook niet in het menu van je screenshot.
Zo duidelijk uitgelegd..?

Even voor de goede orde, deze opstartbare bestanden van de linkjes hieronder (1 doet het wel, 2 geeft een "no longer available" melding op die pagina) zet ik op dezelfde usb stick als waar W10/64 bit op is gezet?


<For Windows XP Users

The following applications must be installed prior to installing the tool:

1•Microsoft .NET Framework v2 must be installed. It can be downloaded at http://www.microsoft.com/downloads/...CB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=en.
2•Microsoft Image Mastering API v2 must be installed. It can be downloaded at http://www.microsoft.com/downloads/...F1-4ACE-455D-BAD7-ABC4DD2F147B&displaylang=en.
 
Als je Windows 10 via die Media Creation Tool of de ISO m.b.v. Rufus daarop en je start ermee op dan krijg die meldingen niet, vraag mij af wat je aan het doen bent.

En je link werkt niet.
 
Als je Windows 10 via die Media Creation Tool of de ISO m.b.v. Rufus daarop en je start ermee op dan krijg die meldingen niet, vraag mij af wat je aan het doen bent.

En je link werkt niet.

Ik probeer er achter te komen wat Scrapheap bedoelt met een opstartbare usb stick.
Je maakt de verwarring alleen maar groter eerlijk gezegd.

Op onderstaande site zie je onder het kopje troubleshooting 2 linkjes, die zijn van die 2 sites. Werkt bij mij wel.
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/windows-usb-dvd-download-tool
 
Windows 10 haal je op met de Media Creaton Tool en je kunt hem gelijk op een DVD of USB stick zetten of later de gedownloade ISO met Rufus of Imgburn, wel opletten voor welke versie je de key hebt aangeschaft, W10 zelf is gratis te downloaden.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Die verwarring maak jezelf alleen maar groter door te linken naar wat eigenlijk en als je de eerder gegeven link had gelezen en gebruikt zou het al duidelijk moeten zijn geweest, maar goed, zal me er maar niet meer mee bemoeien, succes ermee.
 
Die verwarring maak jezelf alleen maar groter door te linken naar wat eigenlijk en als je de eerder gegeven link had gelezen en gebruikt zou het al duidelijk moeten zijn geweest, maar goed, zal me er maar niet meer mee bemoeien, succes ermee.

Wat je hier schrijft "als je de eerder gegeven link had gelezen en gebruikt zou het al duidelijk moeten zijn geweest," vind ik wel erg verwijtend klinken.
Hoezo MOETEN? Doe eens leuk joh.
Volgens mij ben ik hier om te leren en vragen te stellen, niet om een veeg uit de pan te krijgen van jou.
 
Voor alle duidelijkheid:
Het "opstartbaar" maken van de usb-stick wordt door het programma voor je gedaan, daar hoef je zelf niks extra's voor te doen.
Sluit de usb-stick aan en download dit hulpprogramma ( blauwe knop hulpprogramma ), na downloaden hulpprogramma starten.
Kies voor usb flashstation en volg de aanwijzingen.
Dit proces kan enige tijd duren, afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding en de drukte op de slome Microsoft-servers.
De benodigde bestanden worden gedownload en het hulpprogramma configureert de stick met deze en aanvullende bestanden om deze "opstartbaar" te maken.
Als het proces klaar is krijg je daarvan een melding.

Daarna dus: pc herstarten, direct F12 drukken, usb-stick kiezen en op [enter] drukken en gaaaaaaaaaaan met die banaan.. :thumb:
 
Voor alle duidelijkheid: Sluit de usb-stick aan en download dit hulpprogramma ( blauwe knop hulpprogramma ), na downloaden hulpprogramma starten. Kies voor usb flashstation en volg de aanwijzingen.

Gedaan ... Als ik in de verkenner van de usb dubbelklik op het bestand krijg ik de melding "mediacreationtool.exe is geen geldige Win32-toepassing." Verder kom ik niet. Wat nu?

Trouwens, ik heb nu al meerdere keren W10 gedownload, telkens stopt ie bij 3,9 van de 4,25 en krijg ik de melding "Onderbroken, schijf vol". Ondanks dat ik de vorige bestanden heb verwijderd en er 14,3 Gb beschikbaar is. Waar kan dat aan liggen?
 
Geen idee waar dat door veroorzaakt wordt, heb dat niet eerder meegemaakt.
Je download die mediacreation-tool toch wel naar de HDD en niet naar de usb-stick..?
Want deze tool moet, wat hij download, ook op de HDD zetten want de stick wordt geformatteerd voor de tool de bestanden erop zet...
 
Geen idee waar dat door veroorzaakt wordt, heb dat niet eerder meegemaakt.
Je download die mediacreation-tool toch wel naar de HDD en niet naar de usb-stick..?
Want deze tool moet, wat hij download, ook op de HDD zetten want de stick wordt geformatteerd voor de tool de bestanden erop zet...

Ik klik op "hulpprogramma" die je hierboven plaatste, dan kan ik MediaCreationTool op een plek laten wegschrijven, ik kies daar een nieuwe map voor, genaamd W10 op de harde schijf. In deze map zitten verder geen bestanden. Als ik dan dubbelklik krijg ik de melding "wilt u dit bestand uitvoeren", ik kies voor "uitvoeren". Dan krijg ik de melding dat het geen Win32 toepassing is.
 
Hoe groot is het bestand wat je hebt gedownload..?
Het zou 18.617.536 Mb groot moeten zijn en ook op een 32 bits Windows-versie moeten draaien.
Ik kan dat echter niet controleren omdat ik uitsluitend 64 bits Windows-versies heb draaien ( Win 10 en Win 7 ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan