Zit echt alles in een schijf-image

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik weet hoe ik een schijf-image moet maken, maar zit daar ook echt alles in?

Kan ik het, als de reparateur mijn data verliest, weer terugzetten en dan precies alle Windows instellingen, software, databases achter software en mijn documenten en foto's terugzetten en dus terug krijgen?

Ik wil namelijk heel zeker zijn als ik mijn laptop opstuur voor reparatie.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Een schijf image is een exacte kopie van een schijf, dus ja, daar zit alles in.
Maar van je belangrijke zaken heb je uiteraard altijd een aparte backup.
 
Een systeemkopie is van de schijf waar jouw besturingssysteem op staat. Data kunnen hier ook op staan maar worden ook vaak op een andere schijf bewaard. Je moet van de diverse schijfletters dus een back-up hebben. Niet één maar twee en dan op verschillende externe HDD's, immers back-ups kunnen ook wel eens niet werken en schijven kunnen defect raken. Goede programma's zijn AOMEI en EaseUS Todoback-up. Je moet ook een herstelschijf/media maken want vaak kun je de systeemkopie alleen terugzetten vanuit een herstelomgeving. Dus booten van die schijf en dan herstellen. Wellicht weet je dat zelf wel.
 
@Senso Ik wist niet of die vanaf de HDD zou booten (de schijf-image). Maar gewoon een herstelschijf maken in Windows om te kunnen. Dat is wel bekend terrein. Ik ga nu EasyUS Todoback-up gebruiken. De gratis versie is voldoende.

Hopelijk zitten de reparateurs niet aan mijn harde schijf en is het niet nodig. Maar beter safe than sorry. :cool:

In de toekomst kan ik het misschien vaker doen als kopie in huis. De belangrijkste bestanden zoals foto's en documenten worden al automatisch online opgeborgen door Backblaze.

Bedankt voor de info!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan