• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad aantal verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisj

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2018
Berichten
30
Hallo Allemaal!

heb hier weer een uitdaging en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Heb een voorraadlijst gemaakt waar het product, prijs en aantal worden weer gegeven.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om via macro het aantal verkochte producten aan te passen in het voorraad (met een drukknop).

Misschien iemand die mij hierbij kan helpen alvast bedankt.

Bekijk bijlage Test1 2.xls

bedankt voor jullie hulp alvast!
 
Misschien kan je even uitleggen wat de vraag is. Wat is de bedoeling van de knop 'Form legen' Wat is het nut van de formule in kolom E? Je wil na een druk op de knop 'Pas voorraad aan' het aantal in de eerste tabel bij fanta met drie verminderd wordt? Bijboekingen heb je niet? Wat als je per abuis 2 keer op de knop 'Pas voorraad aan' klikt?
 
Beste Vena,
Geloof mij vrij, deze knol wilt echt niet drinken.:(
 
@Vena

De vraag is of het mogelijk is het "aantal" van "artikel" af te trekken van het "aantal op voorraad" (via het drukknop "pas voorraad aan").
Kolom E is gekoppeld aan Kolom B en Kolom F (selecteer het artikel en zie voorraad).
Ik koppel er een IF statement aan, zodat ik weet wanneer er op de knop is gedrukt.

Daarom hoop ik dat iemand mij kan helpen met dat stuk code.

@gast0660
..................
 
Helder verhaal voor jezelf? Waarom plaats je een .xls met formules die niet door dit format ondersteund worden? Waarom is de 2e tabel geen echte tabel? Is het voorbeeldje wel representatief?

Zoiets zal het wel doen maar je hebt er niets aan.
Code:
Sub VenA()
  For Each cl In Columns(6).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2)
    Columns(1).Find(cl.Value).Offset(, 1) = Columns(1).Find(cl.Value).Offset(, 1) - cl.Offset(, 1)
  Next cl
End Sub
 
Laatst bewerkt:
@vena

niks staat vast, ben meer aan het testen.
Je code werkt perfect, zal het hier en daar aanpassen.
Weet tenminste wat wat is.

bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan