• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maken grafiek met waardereeksen uit niet 'aanpalende' kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayflower

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Berichten
38
Hallo, ik wil een grafiek (stapelkolom) maken. De X-as zijn de maanden en de Y-as de waarden. Een grafiekkolom per maand is gestapeld met aantallen verkopen uit 5 landen. Alleen de verkopen van de 5 landen staan niet in 5 spreadsheetkolommen naast elkaar. Per land zitten er nog een aantal kolommen tussen.
Bijvoorbeeld:
Kolom A: maanden
Kolom B: verkopen land A
Kolom C: gemiddelde prijs
Kolom D: omzet land A
kolom E: verkopen land B
etc

Ik wil dus de waarden in kolommen B en E gestapeld in een grafiekkolom. Dit is mij gelukt door de tussenliggende kolommen C en D te groeperen of te verbergen. Hierdoor komen kolommen B en E naast elkaar en kan ik de grafiek maken. Echter wanneer ik de verborgen kolommen weer tevoorschijn breng dan verandert de grafiek met de waarden uit de tussenliggende kolommen.

Hoe kan ik in de grafiek de waarden van de kolommen B en E (van nog drie landen) bij elkaar krijgen en te houden? En eigenlijk wil ik er een tweede Y-as bij met een curve die de omzet laat zien.

Dank voor je antwoord!
 
Zo beter?
 

Bijlagen

  • voorbeeld (12).xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 27
Klap de verborgen kolommen open en pas de dataserie van de grafiek aan. (zit onder een rechtsklik in de grafiek) Knipsel.PNG

Of vink de <blank series> uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan