• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbelding horizontaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleke

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Berichten
92
geachte forumleden,

ik heb een vraag over horizontaal zoeken. ik weet hoe ik dit moet doen maar niet met een afbeelding erbij. ik wil dus vanuit een ander tabblad, in het blauwe vak in voertuiggegevens, de gegevens zien staan die ik vanuit tabblad "gf-550-k" haal met horizontaal zoeken, of een andere zoeken formule.

Excel bestand geeft meer duidelijkheid over wat ik wil.
 

Bijlagen

  • voertuigadministratiehelp.xlsx
    128,7 KB · Weergaven: 46
Hier iets om te puzzelen.

Ps. ik heb er een .xlsb van gemaakt zodat het bestand kleiner is om te plaatsen.
 

Bijlagen

  • FOTO INVOEGEN DMV DROPDOWN met uitleg (HSV).xlsb
    294 KB · Weergaven: 65
thnxs voor de uitleg maar:

1: in mijn bestand kolom, D cel 2 als daar het kenteken word weergegeven, met behulp van de validatielijst die er uit veiligheidsoverwegingen nu niet op staat, dan moet er in het blauwe vlak, in het eerste tabblad, een afbeelding komen vanuit een ander tabblad, nu 2de tabblad, en dit wil ik uitbreiden met meerdere afbeeldingen(illustraties) vanuit meerdere tabbladen. als ik dus een voertuig uit de validatielijst haal dan wil ik meteen de schades zien van dit voertuig, die dan gemerkt staan met die rode kruizen.
2: ik zie nergens in het menu(beeld) jouw optie, andere excel versie??
 
Laatst bewerkt:
Bekijk dit eens.
Het bestand van Harry ingevoegd.

In plaats van voor elk voertuig een aparte tabblad te gebruiken adviseer ik je alles in 1 te zetten zoals je in het voorbeeld ziet.
 

Bijlagen

  • Voertuigadministratiehelp V2.xlsx
    644,5 KB · Weergaven: 38
ik heb het geprobeerd maar het lukt mij niet helemaal. ik heb nu het bestand ingevoegd zoals ik het bestand ook wil hebben ( nogmaals door veiligheid kan ik niet alle info weergeven)
alvast bedankt voor jullie tijd. Alleen graag het probleem oplossen vwb mijn vraag, zie boven.

gr jack
 

Bijlagen

  • helpmij bestand.xlsx
    88,5 KB · Weergaven: 24
Het grote geheim zit in het gebruik van een gedefinieerde naam en dat heb je blijkbaar niet ontdekt. Met <Ctrl> + <F3> kom je in de 'Name Manager'. De hele opzet kan overigens een heel stuk beter zonder samengevoegde cellen en met 1 consistente formule die de gegevens uit de database haalt. Maar je verwijst naar een extern bestand en die heb ik natuurlijk niet.
 

Bijlagen

  • helpmij bestand.xlsx
    389,5 KB · Weergaven: 30
Ik heb er nog wel een tabblad aan toegewijd met uitgebreide uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan