• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HR kerncijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuk2345

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
34
Beste Helpmij support,

Ik ben bezig om een HR rapportage te bouwen in excel.
Echter loop ik tegen problemen aan aangezien één medewerker meerdere records heeft in desbetreffende dump.
Dit kan te maken hebben doordat een medewerker een nieuw functie, andere locaties, contact wijziging etc. heeft.

O.b.v. de dump wou ik een verloop overzicht maken en gegevens per locatie ophalen o.b.v. een bepaalde peildatum.

ik heb een voorbeeld in bijlage staan.

Ik hoop dat jullie hier mij mee kunnen helpen.

Bekijk bijlage DUMP overzicht.xlsx
 
Beste wjweert,

Ik wil o.b.v. de DUMP tabblad.
1. De Verloop overzichten in het tabblad "Overzichten genereren" rij 2 t/m 12.
2. Algemene gegevens in het tabblad "Overzichten genereren" rij 21 en 22 genereren.

Desbetreffende overzichten vul ik nu handmatig. Op een gegeven moment is dit namelijk niet meer te doen.
Heb nu 1 medewerker in dump zitten maar het worden er honderden met meerdere records.
De gegevens moeten worden gevuld met meest recente record.
 
Ik heb er even mee zitten stoeien, maar ik begrijp niet zo goed waarom je dit per maand zou willen zien?
In de bijlage een eenvoudige draaitabel, waar je de eerste startdatum en uiterste einddatum per locatie ziet. Is dat niet voldoende informatie?

Contract onbepaalde tijd gaat nu nog niet goed, maar dat zou je kunnen oplossen met hulpkolom. Maar het gaat even om het idee.

Bekijk bijlage DUMP overzicht (KL).xlsx
 
Beste wjweert,

Ik wil o.b.v. de DUMP tabblad.
1. De Verloop overzichten in het tabblad "Overzichten genereren" rij 2 t/m 12.
2. Algemene gegevens in het tabblad "Overzichten genereren" rij 21 en 22 genereren.

Desbetreffende overzichten vul ik nu handmatig. Op een gegeven moment is dit namelijk niet meer te doen.
Heb nu 1 medewerker in dump zitten maar het worden er honderden met meerdere records.
De gegevens moeten worden gevuld met meest recente record.

Ik zie dat je al geholpen bent groetjes wjweert(at)zonnet.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@wjweert

Mijn opzet was een andere dan de oorspronkelijke vraag, dus ik weet niet of dit de vraag van TS beantwoord.
 
Hoe meer baasjes hoe meer vraagjes kristiaanL..
maar toch locatie informatie van personeel is sinds de invoering van flexibele werkplekken een stuk relevanter geworden

Ik heb een kolom toegevoegd die kijkt of een contract actief of inactief is (feitelijk of einddatum is ingevuld)
op basis van die extra informatie kun je vrij makkelijk aantallen.als formules maken met tellingen.

zie bijlage
 

Bijlagen

  • DUMP overzicht aantallenals.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 36
In mijn voorbeeld dump zit deze medewerker t/m 12-06-18 in locatie 1 en per 13-06-18 op locatie 2.
Dit zie ik niet terugkomen in het verloop overzicht.:eek:


Sorry van mijn brutaliteit.
Op dit moment heb ik ook nog geen formules voor het andere rapport in rij 17 tm 22.

Hopend dat jullie mijn hier verder mee kunnen helpen.
 
ok dus zolang iemand op locatie 1 zit moet er een 1 bij locatie 1 staan?

het is een beetje lastig voorbeeld met maar 1 werknemer. Ik dacht dat het een verloopoverzicht was waarin je alleen laat zien in welke maanden er mensen zijn bijgekomen of afgegaan zonder totalen..
 
Heb 2 medewerkers toegevoegd.
ik hoop dat ik mijn case duidelijker maak.

bij vragen hoor ik het graag!
 

Bijlagen

  • DUMP overzicht v2.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan