• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getrapte gegevensvalidatie (dynamische lijst)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Berichten
73
Goedemiddag,

Ik ben een keuzelijst aan het maken (d.m.v. Gegevensvalidatie) en in een sheet heb ik een bereik gemaakt van klanten en wat ze afnemen aan product. Deze wil ik gaan gebruiken als database dat als ik een bepaalde klant kies hij alleen die producten weergeeft die ik wil.

Bekijk bijlage Helpmij - Dynamische gegevensvalidatie.xlsx

Ik heb een testbestand bijgevoegd, ik heb in E29 een lijstbereik gemaakt (gegevensvalidatie) en daarin staat met dropdown menu alle klanten. Nu wil ik in F29 dus dat hij (met dropdown) per klant laat zien wat hij aan product heeft, dit heb ik gedaan door van iedere klant een naam te definieren en aan het label de formule (Verschuiving) toe te voeg die automatisch een lijst maakt van de producten die in de database staat.

Nu laat ik cel F29 (via gegevensvalidatie) een lijst aanmaken met als formule =Indirect(E29), maar hij laat de lijst niet zien. Ik snap niet wat ik fout doe. Theoretisch zou het moeten werken lijkt me. Graag jullie visie.

Groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet dan wel de producten van Coppens de naam Coppens geven.
Dus ergens een opsomming van de producten van Coppens met de naam Coppens.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ron,

Klopt, heb ik dit al dan niet gedaan via het naambeheer? Ik heb alle namen gedefinieerd en het namenlabel de verwijzing gemaakt naar de producten (middels de verschuiving functie). Doe ik misschien daar iets fout?

Groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
INDIRECT werkt alleen met (vaste) verwijzingen, indirect in combinatie met verschuiving (ook al is het via een naambereik) werkt helaas niet
ik heb ook niet direct een oplossing die wel werkt in gedachte, ga nog even bekijken..

misschien dat de info uit deze link je verder helpt http://www.contextures.com/xlDataVal02.html#Dynamic
 
Met zo'n tabel heb je dat toch niet nodig ?
Selecteer in kolom E de naam en het gefilterde record wordt getoond.
 
Laatst bewerkt:
Kun je hier wat mee?
komt uit een bestandje van mij:

Code:
=VERSCHUIVING(INDIRECT($G6);0;0;AANTAL.ALS(INDIRECT($G6);"<>");1)

deze kijkt naar de cel en afhankelijk van wat daar staat kiest hij de lijst waar hij een dropdown van maakt.
let wel dat je kolomnamen geen spaties mogen bevatten en ook je 1e lijst waar je uit selecteerd dus niet. (Anders komen de namen niet overeen natuurlijk)

deze formule zorgt er ook voor dat je niet allemaal lege keuze mogelijkheden hebt. Heel handig vind ik zelf

# beter goed gejat dan slecht bedacht
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan