Directory aanmaken Sharepoint Omgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
In mijn databasetoepassing maak ik middels een knop en met behulp van de navolgende code automatisch een directory aan op een locatie op de netwerkschijf.

Code:
Private Sub Knop70_Click()
Const aBron = "N:\App\HBP\Henk\Standaarddocumenten\"
Const sBron = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\"
Dim Pad As String
Dim nPad As String
If Len(dir(sBron & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\", vbDirectory)) = 0 Then 'Test om te kijken of een directory bestaat
    MsgBox ("De directorystructuur voor dit project bestaat nog niet, deze zal worden aangemaakt. Even geduld s.v.p.. Er verschijnt een melding zodra de nieuwe directory is aangemaakt."), vbOKOnly, "Henk" 'Resultaat test is dat de directory niet bestaat.
        Pad = sBron & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\"
            CreateFolders Pad & "Algemeen\Financieel-Afrekening\"
                nPad = Pad & "Algemeen\Financieel-Afrekening\"
                    CreateFolders nPad
                        FileCopy aBron & "Financieel.xlsm", nPad & "Financieel.xlsm" 'Kopieert het excel blad Financieel naar de juiste directory vanuit de directory standaarddocumenten
    MsgBox ("De directorystructuur voor dit project is aangemaakt."), vbOKOnly, "Henk"
Else
    MsgBox ("Er bestaat al een directorystructuur voor dit project. Er zal geen nieuwe Directory worden aangemaakt."), vbOKOnly, "Henk"
End If
End Sub

We gaan bij ons bedrijf over om zaken met elkaar te delen via SharePoint. Ik zou graag de bovenstaande code zodanig aan willen passen, dat de directorystructuur direct zal worden aangemaakt in de sharepointomgeving?

Wie o wie helpt mij op weg.
 
De vraag is mij niet echt duidelijk maar dit:
Code:
Sub MaakFolders(Pad As String)
    Folder = Split(Mid(Pad, 4), "\")
    Pad = Left(Pad, 3)
    For i = 0 To UBound(Folder)
        Pad = Pad & Folder(i) & "\"
        If Dir(Pad, vbDirectory) = "" Then
            MkDir Pad
        End If
    Next i
End Sub

Maakt het hier opgegeven pad aan:
Code:
Sub CommandButton1_Click()
    Call MaakFolders("N:\App\HBP\Henk\Standaarddocumenten")
End Sub

Eventuele rechten en/of andere toegangsproblemen zijn hierin niet meegenomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan