Zwart scherm W10-home

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
1.110
Ik had het probleem dat van een van de twee gebruikers de aanmelding soms bleef haperen. Nadat enige tijd het rondje(na aanmelding) had gedraaid werd het scherm zwart en gebeurde er niets meer. Wel bleef het rode lampje knipperen alsof de pc bezig was. Uiteindelijk maar weer opstarten en hopen dat het dan wel goed ging. Scannen met diverse programma's op mallware e.d. gaf geen bijzonderheden. Inmiddels heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt en de "probleemgebruiker"verwijderd.
Toch ben ik benieuwd wat het probleem was en hoe dit te voorkomen
 
Laatst bewerkt:
Windows logboeken raadplegen van de datum en tijd. Geef de opdracht sfc /scannow om Windows beveiligde systeembestanden te controleren. Schijfcontrole met enkel automatisch repareren van het bestandsysteem. Malware scan doen. Verder niet teveel zorgen maken erover.

Ik had een zwart scherm bij opstarten. Niets reageerde en Ctrl - Alt -Del bracht het menu met daarin Taakbeheer wel. Daar was niet het proces explorer.exe aanwezig om deze af te kunnen sluiten, dus heb ik in het menu bij Nieuw "explorer" getypt en het bureaublad verscheen. Het aanroepen van Taakbeheer en het (sluiten en opnieuw) starten van explorer.exe is de oplossing voor veel ogenschijnlijk onoverkomelijke problemen met de toegankelijkheid. Dat is dan ook mijn advies wanneer u weer op dat punt komt en doe er verder uw voordeel mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan