Een HDD met faults in Bad sectors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een 500Gb WD schijf (Blue), die de fout opgeeft Faults in Bad Sectors

Is hier nog iets aan te doen?

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Nee, enkele reis kliko en een nieuwe schijf kopen.
Dat is gewoon slijtage / beschadiging van de platter en daar doe je niks aan.
Ding staat op het punt accuut te overlijden.
 
En backup wat je kan backupppen!
 
Onder Linux is het gratis programma ddrescue beschikbaar met uitgebreide mogelijkheden voor het lezen van schijven met "bad sectors".
Goede kennis van Linux is wel noodzakelijk.
 
Hallo Mensen

Ik heb die bewuste HDD geformatteerd, maar nu met de langzame uitgebreide methode, en daarna weer getest met de Extended Test van Western Digital n.l.

Data Lifeguard Diagnostic for Windows v.1_31 met als resultaat::

5ad8ced2432b1-2018-04-19_%281%29.png


Nu is de vraag: In hoevere is deze test betrouwbaar?

Is nu the Fault in the Bad Sector uitgesloten, zodat de private data er niet meer bij kan komen?

Of maak ik me nu blij met een dooie mus?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Faults in Bad Sectors
Wie deed die oorspronkelijke melding?

Waarom zou die die test niet betrouwbaar zijn? Is van de fabrikant WD.
zodat de private data er niet meer bij kan komen?
Wat bedoel je daar mee?
 
Hallo Senso,

Dat programma van WD, Data Lifeguard Diagnostic for Windows deed eerder de melding dat er Bad Sector(s) gesignaleerd waren, zie afbeelding

5ad8ed0ba5d76-2018-04-18_%281%29.png



Zoals je ziet heb ik de test 2x uitgevoerd. Zie de regel in ROOD van de Extended test.
Dat de Bad Sector NIET gerepareerd kan worden


Na dus de HDD geformatteerd te hebben op de langzame, grondige manier (kwestie van hetVinkje weghalen in de Fortat methode van Windows)

Heb ik dus nogmaals de Data Lifeguard Diagnostic for Windows uitgevoerd, maar nu de Extend test.

En het resultaat laten zien in bericht #6




Vervolgens Zodat de private data er niet meer bij kan komen?

Windows heeft software om Bad Sectors uit te sluiten e.e.a.

houd in dat die Sector niet meer beschreven kan worden, en omgekeerd, die Bad sector de Data die ik op de Schijf heb gezet niet kan aantasten

Dus ik bedoel: De Bad Sector(s) is door Windows buten schot gezet

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Wordt alleen een "flag" aangehangen en niet meer gebruikt, de data gaat naar een reserve sector en als die reserve sectoren ook op zijn sterft de schijf verder af, waarom aan dat dode paard blijven trekken?

In reply 2 staat al de juiste handeling.

Sectoren zijn wel te repareren met de goede tools ervoor maar die zijn duurder dan een andere schijf aanschaffen.
 
Dus ik bedoel: De Bad Sector(s) is door Windows buten schot gezet
Dat is automatisch en daar kun jij verder geen invloed op uitoefenen. Je kunt hoogstens met Windows een schijfcontrole doen. In back-upsoftware zit vaak een optie om de back-up te verifiëren.

Wat ik niet begrijp is dat je met twee verschillende testen komt aanzetten. Waarom herhaal je niet gewoon die twee van 18 april dus de Quick test en Extendend test? Als je weer die rode uitkomsten krijgt kun je het vergeten en is de schijf defect en onbetrouwbaar.

Ben jij niet al eens eerder met deze schijf aan het prutsen geweest of is het een relatief nieuwe? Nog garantie?
 
Laatst bewerkt:
Dat is automatisch en daar kun jij verder geen invloed op uitoefenen. Je kunt hoogstens met Windows een schijfcontrole doen. In back-upsoftware zit vaak een optie om de back-up te verifiëren.

Wat ik niet begrijp is dat je met twee verschillende testen komt aanzetten. Waarom herhaal je niet gewoon die twee van 18 april dus de Quick test en Extendend test? Als je weer die rode uitkomsten krijgt kun je het vergeten en is de schijf defect en onbetrouwbaar.

Ben jij niet al eens eerder met deze schijf aan het prutsen geweest of is het een relatief nieuwe? Nog garantie?

Hallo Senso

Ik heb dizelfde test nu weer uitgevoerd, en nu was hij goed.

Maar het zal wel zo wezen zoals Lange Pier het verwoord.

Maar zolang als dat die reserve Sctor dan werkt, gebruik ik die schijf.

Krijg ik straks WEER problemen dan gaat hij de Kliko in.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Het zal wel zo wezen... Daar schiet je niets mee op. Jij moet doen wat jij wilt! Laat lange Pier schrijven wat die wil, maar feit is ook dat heel vaak schijven naar leveranciers retour gaan en dan vastgesteld wordt dat er niets aan mankeert en dat verzin ik dus zelf niet.

Zelf had ik dus ook een schijf met dat soort problemen. Lange Pier schreef hetzelfde verhaal. In een Kliko is die weg en gaat geld kosten. Ik heb toen volgens internet format d: /fs:NTFS /p:2 toegepast en de schijf heeft nooit weer problemen gegeven. Laat Lange Pier dan maar zeggen dat je dit anders moet interpreteren, kan mij niet schelen, die schijf werkt weer 100%.
 
Hallo Senso

Je hebt helemaal gelijk.

Meestal heeft Lange Pier het bij het juiste eind, maar dat hangt ook af van hoeveel heb je te besteden.

Nou, ik het AOW en heb het dus niet breed meer.

Ik wacht wel tot er zich meerder Bad Sectoren aanbieden, dan probeer ik deze truc nog eens (of die van jou) blijven

dan deze Bad Sectors zich weer aan bieden, dan moet ik aan de Hom of de kuit.

Bovendien, nu bleek dat er zich maar 1 Bad Sector zich aan diende.

Senso, bedankt voor je raad, vergeet ook niet hoe ik dit opgelost heb.

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Kapotte sectoren kun je met geen enkel commando repareren, maar ja, er zijn ook mensen die in een god geloven, haleluja.
Wat een onzin wordt er weer verkondigd, hoe kom je erop.
 
Hallo Lange Pier

Er wordt geen onzin verkocht, ook wordt er niet beweerd dat betreffende Bad Sectors gerepareerd worden.

Wat er wel wordt beweerd is dat betreffende Bad Sectors "buiten-dienst gesteld worden"

En niet is minder waar.

Maar ik ben het met je eens, dat het fenomeen Bad Sectors hiermee niet van de lucht is, deze kunnen zich op elk moment op een andere plaats op de Schijf weer optreden.

Om nu maar meteen de schijf in de Kliko te gooien is volledige onzin.

Ten eerste kan dat altijd nog, en bovendien, het probleem van de Bad Sectors kan zich met elke schijf voordoen, zelfs met een nieuwe schijf (en dan meteen in de Kliko ?)

Maar al met al ben ik meestal erg blij met je heldere kijk op bepaalde problemen, dank hiervoor.

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Ach ja, je moet maar denken het is zijn onzin tegen onze onzin. Even nog alle mensen wegzetten die in God geloven. Het kan niet op. Zeer typerend gedrag voor iemand die mogelijk in de branche zeer arrogant omgaat met zijn klanten. Kijk, ik weet het allemaal veel beter zegt hij dan. Bij Van Kooten en de Bie trad hij altijd op als 'de deskundige'.

Wat hier wordt gezegd, en niet meer dan dat, is dat er software/testen zijn die met meldingen komen en vervolgens zelf niets oplossen. Ook geeft de ene test/software weer andere resultaten dan de andere. Is dat dan geloofwaardig? Los zaken op! Wat heb ik aan 'tig' meldingen en errorcodes als niets wordt opgelost! Dat is alleen maar een teken dat die lui er zelf niets van begrijpen anders kwamen ze wel met een oplossing. Ik heb die schijf met nullen overschreven en de adviezen hier waren defect, weggooien, een nieuwe kopen en hij draait nu 100%. ChrystalDisk-Info geeft aan Drive Health Good.

Het kan natuurlijk ook zijn dan Jomanda op afstand de schijf heeft ingestraald.:rolleyes::D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier

Er wordt geen onzin verkocht, ook wordt er niet beweerd dat betreffende Bad Sectors gerepareerd worden.

Wat er wel wordt beweerd is dat betreffende Bad Sectors "buiten-dienst gesteld worden"

En niet is minder waar.

Maar ik ben het met je eens, dat het fenomeen Bad Sectors hiermee niet van de lucht is, deze kunnen zich op elk moment op een andere plaats op de Schijf weer optreden.

Om nu maar meteen de schijf in de Kliko te gooien is volledige onzin.

Ten eerste kan dat altijd nog, en bovendien, het probleem van de Bad Sectors kan zich met elke schijf voordoen, zelfs met een nieuwe schijf (en dan meteen in de Kliko ?)

Maar al met al ben ik meestal erg blij met je heldere kijk op bepaalde problemen, dank hiervoor.

Met vriendelijke groet

Dukkel

Die "flag" bij een slechte sector had ik al vermeld en bij een nieuwe schijf komen geen slechte sectoren voor, bewijzen graag, en als je het risico wilt nemen dat er data verloren gaat, kan morgen zijn of over een jaar en als de schijf weinig wordt miss. wel jaren, doen.

Die S.M.A.R.T. meldingen krijg je niet voor niets en die verdwijnen echt niet, ook niet na een 0'en schrijf aktie, al wordt dat wel beweert door een gogemert die denk alles beter te weten en roept dat iedereen het fout heeft behalve hijzelf, wat een arrogantie.
 
Hallo Lange Pier

Hierbij is (het grootste gedeelte) van de S.M.A.R.T. meldingen

5ad9fdfb46a0c-2018-04-20.png


Ik denk dat die meldingen nogal meevallen.

in iedergeval probeer ik het een tijdje, als ik uitval krijg, weet ik wat het is, en zal ik aan je denken.

MVG
Dukkel
 
Ik zou wel eens een screen van Crystal Discinfo van deze schijf willen zien...
 
Ik zou wel eens een screen van Crystal Discinfo van deze schijf willen zien...

Hallo Scrapheap

Hierbij dan je screen van bedoelde schijf

5adba0583d1a7-2018-04-21_%282%29.png



Misschien kun je me er wat zinnigs over vertellen.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan