• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik lege cellen in dit overzicht aanduiden met LEEG

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
Ik heb een sterk vereenvoudigd schema bijgevoegd met 3 soorten fruit (zie bijlage). Meestal is de omzet per fruitsoort bekend, maar niet altijd. Nu wil ik in kolom B de soort fruit laten terugkomen. Ik gebruik daar in Kolom B nu een formule voor die netjes werkt en de betreffende fruitsoort goed teruggeeft, maar als kolom D t/m F leeg is (en geen cijfers laat zien) geeft hij in kolom B: #N/B. Hoe kan ik de formule in kolom B zo aanpassen dat hij dan "Leeg" aangeeft? Hoop dat iemand kan helpen. Dank!
 

Bijlagen

  • Proef.xlsm
    563,1 KB · Weergaven: 36
Code:
=ALS.FOUT(ZOEKEN(2;1/(G11:I11<>"");G$10:I$10);"Leeg")

Overigens zou ik je adviseren om een voorbeeld te maken met iets minder gegevens er in die niet van toepassing zijn op je vraag ;)
 
Laatst bewerkt:
Dag Kippielba,

Probeer dit eens in cel E14

Code:
=IF(ISERROR(LOOKUP(2;1/(G14:J14<>"");G$10:J$10));"LEEG";LOOKUP(2;1/(G14:J14<>"");G$10:J$10))

Verder is de datavalidatie in de cellen B2:B7 en B11:B17 volgens mij niet goed. Je neemt niet de hele reeks mee.

Misschien is het ook een optie om eens te kijken naar Vlookup of Hlookup. (Horizontaal of vertikaal zoeken).


Uit de help bij de functie LOOKUP:

Remarks
If the LOOKUP function can't find the lookup_value, the function matches the largest value in lookup_vector that is less than or equal to lookup_value.
If lookup_value is smaller than the smallest value in lookup_vector, LOOKUP returns the #N/A error value.



Succes,

Erik
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe werkbladen zijn leeg zonder dat dat in iedere cel vermeld staat .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan