Mappen generen uit kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

student8

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2018
Berichten
10
Goedemiddag,

Ik weet dat er wat mogelijkheden met VBA zijn om bepaalde mappen automatisch te creëren d.m.v Excel.
Nu kom ik er zelf niet uit omdat mijn kennis met betrekking tot VBA beperkt is dus heb ik de volgende vraag:

Is het mogelijk om mappen te creëren op de (C:) schijf (Hoofd- en submappen) die automatisch worden toegevoegd onder de map als er bijvoorbeeld een map wordt aangemaakt die begint met een 1.

In het excel bestand heb ik een voorbeeld gegeven over welke mappen die dan bijvoorbeeld moet toevoegen onder de map die zojuist aangemaakt is die begint met een 1.

Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Heb je met de zoekfunktie van dit forum niets kunnen vinden ?
 
Nee helaas, daar werden VBA codes gegeven waarbij de mappen alleen gegenereerd werden wanneer er in Excel op de 'Opslaan' button gedrukt werd. Ik ben opzoek naar de code die ervoor zorgt dat wanneer er een map wordt aangemaakt automatisch de vaste onderliggende mappenstructuur wordt toegevoegd.
 
Heb je de gevonden code dan niet aangepast ?
 
Code:
Sub hsv()
Dim sv, i As Long, y As Long
sv = Cells(9, 2).CurrentRegion
For i = 2 To UBound(sv)
 If sv(i, 1) <> "" Then y = i
   CreateObject("shell.application").Namespace("c:\users\student8\documents").newfolder sv(y, 1) & "\" & sv(i, 2) & "\" & sv(i, 3)
 Next i
End Sub
 
Bedankt!

Enige probleem wat ik nu krijg is de foutmelding Fout 91: objectvariabele of blockvariable with niet ingesteld.

De mappen heb ik in jouw code al aangepast naar de juiste plaats waar het moet komen maar de melding blijft..
 
Laatst bewerkt:
De code hoort in het bestand die je hebt toegevoegd in je openingspost.
 
Daar had ik hem idd al ingezet maar de melding blijft komen..

Het betreft:

CreateObject("shell.application").Namespace("c:\users\student8\documents").newfolder sv(y, 1) & "" & sv(i, 2) & "" & sv(i, 3)

Fout 91: objectvariable of blokvariabele with is niet ingesteld
 
Je hebt toch wel dat pad ("c:\users\student8\documents") aangepast naar de juiste waarde?
 
zonder info over de inhoud van de gebruikte variabelen is het koffiedik kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan