• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikel oproepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

machielv

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Berichten
54
Heb in het factuur programma een tabblad artikelen welke ik volgens gegevens validatie open.
Nu is mijn vraag kan het ook op een manier dat als ik de eerste letter van een artikel invoer b.v. K dat ik een overzicht krijg van alle artikelen die met K beginnen en de koppelingen naar prijs en btw automatisch worden ingevuld.
Mijn kennis is daarvoor niet toereikend.
 

Bijlagen

  • Testfactuur 12-4 Art.xlsx
    34,8 KB · Weergaven: 67
Kijk eens naar de opzet in bijlage.
Voer de beginletter(s) van het product in de cel in en geef enter. Daarna is de validatielijst gefilterd.
De melding 'kringverwijzing' kun je negeren.
 

Bijlagen

  • Testfactuur 12-4 Art.xlsx
    36,3 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie heb er even naar gekeken maar dit is niet geheel wat ik zoek.
De foutmelding ervaar ik als niet prettig en heb tijden geleden de optie gezien dat je zodra je de eerste letter intikt de lijst ziet zoals ik omschreef.
 
Werkt hier prima. Als ik de beginletter(s) in type en vervolgens dus zonder <Enter> de validatielijst open krijg ik de gefilterde resultaten te zien. Waarschijnlijk heb jij iets gezien met een combobox. (zie A28)
 

Bijlagen

  • Testfactuur 12-4 Art (2).xlsx
    41,8 KB · Weergaven: 55
In kolom A een cel selecteren, in de combobox de letters typen of weer verwijderen; de combobox opent en past zich aan.
 

Bijlagen

  • Testfactuur 12-4 Art.xlsb
    44,2 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Krijg bij het openen de volgende mededeling dus kan niets ondernemen. Bij mij office 2016.
Deze werkmap bevat inhoud die niet wordt ondersteund in deze versie van Excel.
Als u niet-ondersteunde inhoud wilt bekijken in het bestand, kunt u de werkmap openen als alleen-lezen. Als u echter de werkmap wilt wijzigen en opslaan, wordt niet-ondersteunde inhoud niet opgeslagen.
 
Het lijkt erop dat jouw versie geen vba en active-x ondersteunt.
 
Vba

Ik heb wel ontwikkelaar in het lint staan en als ik daar op klik zie ik wel vba staan.
 
Dat kan je beter gelijk benoemen in de OP, dan had je geen suggesties gekregen die gebruik maken van objecten die alleen in Windows werken.
 
Dank

Denk er nu wel uit te komen dankzij je medewerking.
Bedankt.

Machiel
 
In kolom A een cel selecteren, in de combobox de letters typen of weer verwijderen; de combobox opent en past zich aan.

Helaas begint hij bij A16 met artikellijst ipv klanten via gegevens validatie en van VB Doar he'k gain verstand van

Machiel uit Delfzijl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gain sjoege van'n Mac.

Vertaald:
Helaas weet ik niets van een Mac.
 
Code:
Private Sub Worksheet_selectionChange(ByVal Target As Range)
Dim sv
If Not Intersect(Target, Range("A22:A39")) Is Nothing Then
    With ComboBox1
      .Top = Target.Top
      .Left = Target.Left
      .List = Sheets("artikelen").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).SpecialCells(2).Value
      .Visible = True
      .ListIndex = -1
      .Activate
    End With
 End If
End Sub
 
Top

Werkt nu prima bedankt voor je medewerking.

mvg.
Machiel

Loop nu tegen een probleem aan kan een ingevulde regel niet schoon c.q. leeg maken.
 
Laatst bewerkt:
leegmaken

Ik bedoel met de vorige opmerking dat je beslist een nieuwe waarde moet ingeven of de oude blijft er staan.

mvg. Machiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan