• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen kolommen uit verschillende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart198099

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Berichten
38
Goedendag,

Is het mogelijk om (op een snelle manier) uit verschillende werkbladen en tabbladen kolommen samen te voegen.

De data is nu opgeslagen in 7 werkbladen (jaar 2012 t/ 2018) met allen 12 tabbladen (jan, feb, mrt enz.)
De kolom indeling is identiek, het aantal de rijen verschilt.

Ik zou graag kolom B, G, M en P vanuit ieder tabblad als een lange lijst willen samenvoegen in 1 blad.
(ik dacht wellicht is er een snellere manier dan 96 keer copy/paste toe te passen.

(Ik ben enigszins bekend met VBA)

Alvast bedankt!
Bart
 
Werkbladen en tabbladen is hetzelfde.
Als je zeven bestanden bedoelt met ieder 12 werkbladen wordt het een ander verhaal.
7*12=84
 
Zet de 7 bestanden in 1 (tijdelijke map) en draai onderstaande code. Het resultaat kan je dan manueel even opschonen.

Code:
Sub VenA()
c00 = "E:\Temp\Jaaroverzichten\"
c01 = Dir(c00 & "*.xls*")
  Do While Len(c01) > 0
    With GetObject(c00 & c01)
      For Each sh In .Sheets
        ar = sh.Cells(1).CurrentRegion
        Sheet1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(ar), UBound(ar, 2)) = ar
      Next sh
      .Close 0
    End With
    c01 = Dir
  Loop
End Sub
 
foutmelding

Beste VenA,

Bedankt voor het meedenken!

Als ik de code draai krijg ik de foutmelding: fout tijdens uitvoering 424, Object vereist.

Ik heb in de code de juiste map veranderd (in mijn geval C:\temp\ en de excelbestanden omgezet van .xlsx naar .xls
Ik heb de code gedraaid in een nieuw exceldocument.

Enig idee waardoor de fout ontstaat?

Groeten,
Bart
 
Sheet1 bestaat bij jou niet. Dus even aanpassen naar de juiste naam bv Blad1 of sheets("Blad1")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan