HP Pavilion Slimline s3460.nl met videokaart GeForce 8400M

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
973
Hoi Allemaal....

Ik heb een HP Pavilion S3460NL slimline .
De pc geeft geen beeldsignaal meer af. Het beeldscherm getest op een andere pc en die doet het.

Kan ik er dan wel van uitgaan dat de videokaart stuk is ??????

Indien ja...(?) Waar kan je deze video kaart nog krijgen kan op dit moment niks vinden.

Graag jullie deskundig advies als dat mogelijk is op mijn 2 vragen :D

.....Mijn Dank is GROOOT :thumb::thumb::thumb:
 
Ben benieuwd te horen doe je aan het type videokaart komt..?
De Geforce 8400M is nl. een mobiele versie die je veelal vindt in laptops etc.
Volgens de supportsite van HP zit er een fullsize Geforce 8400 in, danwel een Low Profile-versie of een geïntegreerde GeForce 7100-videokaart ( op het moederbord ).
Aangezien het een slimline uitvoering is zou het dus om een 8400 Lop Profile moeten gaan.
Videokaart heeft een TDP van 71 Watt.
Geselecteerd op vermogensverbruik hoe je dan dit lijstje over.
Kijk naar de kaarten met vermelding L.P. of Low Profile.

Daarvan is deze GTX 1030 wellicht de meest aantrekkelijke en voor-de-hand liggen keuze.

Overigens zou er ook een videochip op het moederbord moeten zitten dus als je je scherm aansluit op de VGA-aansluiting van het moederbord ( in het I/O panel ) en de Geforce 8400 verwijderd zou je weer beeld moeten hebben als die 8400 inderdaad kapot is, tenzij je uiteraard een probleem met Windows hebt ( software-matig ).
 
Laatst bewerkt:
Hoi Scrapheap,


Hartelijk dank voor je verhelderende reactie...met misschien de oplossing ( ga ik zo ff naar kijken.):thumb:
Klopt helemaal wat je zegt, de info heb ik eigenlijk gehaald van tweakers...:eek:... dit omdat ik hem niet " meteen uit elkaar wilde halen..."
Ik was al op internet aan het zoeken , maar kon het model ook al niet vinden of het zag er heel anders uit...
Ja nu begrijp ik het ..dank zij jouw reactie ...TOP MAN !!!

Overigens zou er ook een videochip op het moederbord moeten zitten dus als je je scherm aansluit op de VGA-aansluiting van het moederbord ( in het I/O panel ) en de Geforce 8400 verwijderd zou je weer beeld moeten hebben als die 8400 inderdaad kapot is, tenzij je uiteraard een probleem met Windows hebt ( software-matig ).

Dit zag ik ook had het al geprobeerd maar hij reageerde niet...Ja de oorzaak heb jij ook inmiddels verteld .
Ik had de videokaart er nog niet uitgehaald :eek:...ga ik dus zo doen en ja als het een ander probleem blijkt te zijn (software-matig ) ben ik iig een stuk verder..Zal je natuurlijk op de hoogte houden.maar tot nu alvast super bedankt voor je bijdragen :thumb::thumb::thumb::thumb:
 
De on-board chipset, met de aansluiting op de computer zelf, kan pas werken wanneer de grafische kaart fysiek is verwijderd. Niet weggedacht. In uw bericht schrijft u dat die aansluiting niet werkt en tegelijk dat u de kaart nog niet hebt uitgenomen.
 
Hoi Alfred 2,

Ook jij bedankt voor je reactie, zoals ik al in het vorige bericht zei is dat ik daarna de kaart er zou uithalen.
Nou dat heb ik nu gedaan , maar helaas toch nog geen beeld.
Dus nu zou ik er van uit kunnen gaan dat het een softmatig probleem kan zijn ?

Helaas is mijn kennis niet zo hoog dat ik weet wat de volgende stap zou moeten worden.

Ik zou er nu ook van uit kunnen gaan dat de kaart HP P/N 5189-2518 ( waarschijnlijk ) wel in takt zal zijn .

Wat zou ik nu kunnen doen ?
 
Krijg je überhaupt wel 1 bios beep bij opstarten?
Haal het geheugen er ook eens uit, krijg je dat meerdere bios beeps?

Dat je geen beeld hebt kan ook zijn dat het moederbord niet opstart.
 
Hoi Lange Pier,

Top dat jij ook reageert, nu jij dat zegt heb ik dit (ooit) wel eens gedaan . Dit was ook door jou aangeraden!!
Probleem hebben we toen ook opgelost :thumb:..maar het is al weer een paar jaar geleden..:shocked:
Helaas moet ik nu de deur uit..dus het moet even tot morgen wachten.
Hoop dat je/jullie het goed vinden dat ik er dan op terug kom?
Alle drie vast bedankt voor het mee denken , een prettige avond en graag tot hoors :thumb:
 
Er lijkt inderdaad niet iets aan de kaart te mankeren, dat is een meevaller voor nu. Waren er geen voortekenen zoals fouten of dat er een waarschuwing in beeld kwam? Piepjes na het aanzetten zijn inderdaad belangrijk. Meestal geeft de computer een kort piepje wanneer die goed opstart en het geheugen kan testen. Zo ver moet de computer kunnen komen en ook aan het lampje kan je zien dat er activiteit is.

Bij een niet werkende computer; zit er een netwerkkaartje in? Bouw deze dan eens uit. Bij mij verslijten ze en dan gaat de computer op zwart tot ik ze er uit haal. Controleer het 3 Volt moederbord batterijtje.
 
Goedemorgen Mannen,

Helaas werd mij gisteren "niet toe gestaan"te werken aan de pc...dit door het mooie weer..
Vandaag is de tijd weer voor mij......:D

Heb de pc weer aangesloten en idd hij geeft geen piep bij het opstarten.....

Ik ga nu "Haal het geheugen er ook eens uit, krijg je dat meerdere bios beeps? Lange Pier " doen..
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van de fabrikant van de BIOS zou je dan een beep-code moeten horen ten teken dat er geen geheugen wordt gedetecteerd.
Van deze beep-code is deze lijst beschikbaar.
Uiteraard moet er dan wel een buzzer / pc-speaker zijn aangesloten op het moederbord..
Succes :thumb:
 
Middag Scrapheap en Anderen ..:)

Ik zit toch met een ander probleem.
Om bij het geheugen te komen moet ik de CD speler er uithalen.

....helaas zit dit zo ingebouwd dat me eigenlijk de moed ontbreekt dit te doen.
Als ik die er uit moet halen denk ik dat ik eerst de ventilator er uit moet.

Ben niet bang dit te doen bij een "normale "PC...maar deze is wel erg ingebouwd....

:shocked:

Ik ben bang dat ik het hier al moet opgeven...omdat ik het bij zo'n compacte pc "eng "vind ...
Ik ga nog even op YT kijken of ik een voorbeeld kan vinden...anders wordt het voor mij toch einde oefening...

http://prntscr.com/j8y0gs

http://prntscr.com/j8y0v3

Toch de demontage uitleg gevonden...:)
https://www.youtube.com/watch?v=6qhLOm8yTOY
Ga nu verder...

Heb het geheugen er uit gehaald en weer in elkaar gezet...maar geen geluid of beeld:(

Nu weer opgestart zonder.....

-( losse ) videokaart aan de ingebouwde kan ik toch niks doen (?) ,
- zonder geheugen
- HD los gekoppeld
- batterijtje vernieuwd.

nog geen beep of buzz gehoort....

had ik nog meer los moeten koppelen...?

De fan draait gewoon....
 
Laatst bewerkt:
En er zit wel een pc-speaker / buzzrer aangesloten op het moederbord..?
Als je dan geen beeps hoort POST de pc dus niet, dat kan duiden op een defecte voeding of moederbord.
Dat de fan draait zegt opzich niet veel...dat hoeft niet te betekenen dat de voeding correct / volledig werkt ( of de benodigde stroom kan leveren, zo'n fan is geen stroomvreter zoals een processor bijv. ).
Zou dus nu een andere voeding proberen.
 
Hoi Scrapheap

Ik heb hem ook nog ff aan de pc gehangen...maar geen enkele piep...hoor trouwens niks opstarten dacht dat de Mobo wel normaal een soort tikkend geluid gaf maar het "blijft doodstil"..
Zeg ik het goed dat nu alleen nog (?) het mobo en de voeding overblijft ?
 
Ik heb hem ook nog ff aan de pc gehangen..
Huh..? Die vat is niet helemaal...wàt heb je nog effe aan de pc gehangen..?

Indien er een buzzer of speaker op het moederbord was aangesloten en er klinken geen beeps dan blijven, naar mijn bescheiden mening, inderdaad voeding en moederbord over.....
 
Sorry fout je van me...

Ik bedoelde daarmee...misschien was de buzzerd ook stuk....:eek: dus nog ff aan de speakers gehangen of ik toch een peep hoorde :cool:

pc= speakers..
 
Een systeemspeaker zit in en computerkast en een buzzer zit op het moederbord, PC speakers werken uiteraard niet zonder de audio-codec/chip wordt gebruikt met de juiste drivers en zover kom je niet.

Ding heeft geen buzzer of aansluiting voor een systeemspeaker?
Of het moet dat ronde dingetje onder/tussen de PCI-e sloten zijn.
https://support.hp.com/us-en/produc...-desktop-pc-series/3688715/document/c01357110
 
Laatst bewerkt:
Hoi LP,

Ja sorry ik had me een beetje ongelukkig uitgedrukt...komt door het intensieve nadenken...:shocked:
Het is mij duidelijk hoe en wat...'

Maar zoals Scrapheap al aangaf zal het waarschijnlijk uitdraaien op een kapotte voeding of mobo...

Denk niet dat ik dan verder ga met deze pc "en dat het einde voor hem nabij is...."
De kosten zullen m.i. niet meer rendabel zijn bij aanschaf voor 2e hands of nw...als ik ze nog kan vinden.

blijft over ...data van schijf halen of schijf ergens anders inbouwen.
Of mogelijk is er nog een andere oplossing ?

Nog even gecontroleerd op buzzerd.... Klopt zit er onder LP http://prntscr.com/j95as4
 
Laatst bewerkt:
Dat je geen beeld hebt kan ook zijn dat het moederbord niet opstart.

De computer start niet op en geeft geen enkel beeld... Heeft u het advies opgevolgd om het 3 Volt knoopcel batterijtje te controleren? Ruikt de voeding naar brand? Kan er een zekering zijn gesprongen? Is de voeding te verwisselen?
 
Hoi Alfred,

Dat heb ik zeker gedaan...gemeld in het bericht van 13.26uur
Helaas gaf geen reactie...

Kan er een zekering zijn gesprongen? ??
 
Veel mensen maken de voeding niet open maar er zit misschien een zekering in die is door te meten en condensatoren die stuk gaan hebben losse hulzen of de in drieën gedeelde bovenkant staat bol. Condensatoren zijn ook de onderdelen waar je nog een flinke schok van kan krijgen als de spanning er al af is.

Gaat de CDRom/DVD speler nog open en dicht? De harde schijf draait niet meer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan