outlook 2016 verwijderen en opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Hallo,

vorige week heb ik een licentie aangekocht via internet , ik heb deze office 2016 geinstalleerd op een PC waar geen office opstond.Het downloaden ,installeren met gebruik van de gekochte code was geen probleem , ook activeren was geen probleem .Dus bij de éérste opstart van exell kreeg ik de vraag om te activeren , enfin alles prima gelukt .Dan probeerde ik van mijn oudere laptop de pst files op een stick te zetten ...die vond ik en dat lukte blijkbaar . Dus dan de stick in de andere laptop waar dus office 2016 opstond en deze gezet in de outlook ....volgens ik zag stonden ze er degelijk in ,maar bij openen outlook ( voor de mails ) zag ik ze niet staan .Dus opnieuw geprobeerd en nog eens ...zag ze niet staan ! Via dus de C schijf , dan gebruikers , dan mijn naam , dan appdata , dan microsoft en dan outlook ....en daar stonden ze vermeld .Dus ja een warboel heb ik er van gemaakt ...dan heb ik ze verwijderd en dan liep het mis ...nu start outlook niet meer op .De rest wel zoals exell,powerpoint en word .Alles wat ik had verwijderd stond nog wel in de prullenbak ...gekozen om ze terug te plaatsen ....maar dit haalde niets uit .Kan ik nu office verwijderen en terug opnieuw installeren ? ik heb dus wel geen cd of dvd ,wel bij mij downloads de office 2016 exe file en de licentie code . ik heb al wel via config. scherm...programmas verwijderen ,gekozen voor herstel ...dit duurde een 5-6 min. melding O.K. Maar NIETS O.K. !!! outlook start niet op.

groeten .

model
 
Klik in het Configuratiescherm op Programma's en onderdelen.
Klik daar met rechts op Microsoft Office.
Kies voor Wijzigen.
Nu kan je kiezen voor Herstellen.
 
Er was vandaag een soortgelijk geval en dan gaat men van een andere pc of back-up, bestanden in mappen plaatsen, maar dat is toch niet de normale procedure? Is de procedure normaal niet exporteren en importeren?
 
Via dus de C schijf , dan gebruikers , dan mijn naam , dan appdata , dan microsoft en dan outlook ....en daar stonden ze vermeld .
De pst die daar staan herbenoem je naar jouw-naam-van-de.pst.old en de pst die op de usb stick staat (heb je wel de juiste?) die noem je dan jouw-naam-van-de.spt
Onderdelen echt wijzigen kan bij Office 2016 niet meer.... dat hebben ze eruit gesloopt. Je kunt dan vervolgens alleen nog lokaal of via internet herstellen.
Vind wel jammer dat ze die selectie optie eruit gehaald hebben, immers wat je nooit gebruikt laat je eraf....

Ik zou Office er helemaal afhalen en als dat niet afdoende is het register cleanen met "mappen" van Office2015 en Office2016.
Maak eerst een herstelpunt....
Dan herstarten en een nieuwe installatie en dan die pst omzetting van boven.

Je kunt je oude mail ook als data bestand koppelen in een aparte map bij c:\outlook en dan alle mail copyen naar de nieuwe mailmappen.. (of slepen).
 
Laatst bewerkt:
edmoor ...wat Jij schrijft heb ik gedaan , kreeg de melding dat het in orde was , maar dit was jammer genoeg niet zo .

Senso ...blijkbaar zijn er verschillende mogelijkheden om pst files te copieren ...ik gebruikte deze manier ,omdat ik in het verleden ook eens pst files heb gecopierd ,omdat outlook 2007 niet meer werkte en om te herstellen . dus zoals ik schreef ...bij mij de C schijf ...dan gebruikers ...dan staat er mijn naam ( PC naam dus ) dan app data , vervolgens microsoft in de lijst opzoeken , hierop klikken en dan zoeken naar outlook en dan zie je de pst files staan ...ik spreek dus wel over office 2007 . en de bedoeling was om dus de pst files op de andere laptop waar nu die 2016 opstaat , daar onder te brengen.Maar helaas lukte mij dat niet , ben ook geen pc expert . Als dit was gelukt dan waren al mijn e-mails veilig bij wijze van spreken , mails die ik zeker niet wil verliezen .de bedoeling was dan om de office 2007 te vervangen door de 2016 ( ik zou dan terug een nieuwe licentie kopen ).

route 99 ...ben vrij zeker dat ik de juiste heb , en heb ze gecopierd ...heb ze wel geen andere naam gegeven.Ik ga nog even afwachten misschien krijg ik nog reacties ( dit is wel een heel goed forum en ben al eens geholpen als mijn laptop niet meer opstartte ) .Heb nu een mail gestuurd naar een ex. collega die op het werk ( ik ben nu al enkele jaren op pensioen ) de laptops en PC's toch draaiende hield , maar heb hem nog niet kunnen bereiken ...hij woont in Breda ...dus eventjes naar daar rijden is niet te doen hé. Hij weet natuurlijk ook niet alles want computers hebben toch nog vreemde geheimen hoor !! als destijds mijn laptop niet meer opstartte kon hij ook op afstand niet klaar krijgen ...en via dit forum lukte het wel via een pientere kerel hoor !!!
 
Ik ken Office 2016 noch Outlook niet. Kijk hier eens naar. Of deze.
 
Ze noemen bij de 1e link wel heel veel opties... (tuurlijk om hun zgn migratie software aan te prijzen met iets wat met goed lezen iedereen zelf kan doen...)
Hij heeft hem al op stick en kan hem of in de appdata outlook folder zetten en de originele pst vervangen
of
zet hem in c of d:\outlook map en koppel de pst als data pst.
Ik zou het daar toe beperken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een aparte data schijf en map dus bijv: d:\outlook
Voordeel: niet in verborgen map, dus goed in de gaten te houden zonder verborgen mappen/bestanden zichtbaar te maken te bekijken.
En bij elke nieuwe office installatie staat ie op exact op de juist plek.
Na de installatie even de link met de pst aanpassen of de data koppeling aanbrengen...

Zorgen voor recente backups moest altijd al... dus is nog alleen een reminder....
 
Laatst bewerkt:
Ze noemen bij de 1e link wel heel veel opties... (tuurlijk om hun zgn migratie software aan te prijzen met iets wat met goed lezen iedereen zelf kan doen...)
In eerste instantie was mijn indruk dat dit een serieus artikel was en geen reclame. Dus dat is mijn fout. Overigens staat op die Googlepagina wel een ander interessant artikel. Ik blijf bij mijn mening dat dit volgens vaste procedures moet kunnen zoals exporteren en importeren. Kan het anders dan moet daar een eenvoudig en duidelijk stappenplan voor zijn.

Het zal best kunnen kloppen wat route99 schrijft, maar ik heb er grote moeite mee om het te volgen. Ik zie niet echt een eenvoudig en adequaat stappenplan voor het eigenlijke probleem. De teksten zijn niet echt to the point.
 
Laatst bewerkt:
Veel verhalen moet je terug brengen naar de essentie en de rest is voor velen alleen verwarrend... daarom verkopen zij de software.... pfff denken velen.... das moeilijk ik koop die tool wel...
De essentie:
  1. Installeer Office 2016 incl Outlook (zit erbij)
  2. Maak een account aan met Outlook, zodat er een pst gemaakt wordt (automatisch)
  3. Zet in de Verkenner "alle verborgen mappen en bestanden op zichtbaar"
  4. Je vindt de verse pst in de app data map van de gebruiker
  5. Herbenoem de pst met .old erachter
  6. Kopieer de pst van de oude laptop naar de app data map
  7. Geef hem de naam van de .old pst maar zonder .old
  8. Start Outlook en in principe moet de mail werken....
 
Dank je. Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.:thumb:
 
Graag gedaan.

Eigenlijk is uiteindelijk het meest veilige, maar even kort lastig, het pst bestand op een andere schijf, of als die er niet is, iig op een andere partitie te zetten, dus bijvoorbeeld
d:\outlook. En zorg altijd voor goede backups van die pst.

Ik gebruik The Bat! mail, ooit aan begonnen toen er een vreselijke Outlook versie kwam waar de mapjes van de mail geen normale folder uiterlijk hadden, zoals bij de Verkenner nog steeds zo is, maar het waren super rafelige wiebertjes.... die zeer aan de ogen doen en een effectief & snel overzicht compleet in de weg zaten.
Op het werk kon ik er niet om heen maar thuis ben ik overgegaan naar The Bat! dus.
Oerdegelijk, nog nooit gecrasht. Configureren is voor beginners even wennen, maar als je het goed doet, hoef je het maar 1x te doen....
Als ik alle accounts ingericht heb exporteer ik uit het register de juiste sectie en backup ik die. Als ik een verse installatie doe om een adere reden dan de originele image te gebruiken bijvoorbeeld op een nieuwe pc of laptop, dan in stalleer ik The Bat! en zet mijn register terug... en klaar is alles... Kan meteen mailen, super handig.
Als het pad het programma Program Files naar verandert .. Program Files (x86) (bij een overgang van andere Windows versie) wordt de mail.reg bewerkt en met dubbelklikken weer geimporteerd... klaar.

Ik heb dit nooit voor Outlook gedaan omdat het thuis al heel lang niet meer gebruik. Thuis heb ik geen agenda/sharepoint/Skype etc integratie met de mail nodig dus prima zo, puur een mail programma.
Kosten The Bat! ca 20 euro. Dat overleef ik wel...:D

PS: De huidige Outlook vind ik op mijn werk ook zo vaag weer... vooral tekst in de tree, geen herkenbare map icoontjes. Zie attachement.
Het is zo makkelijk die combi map icoontje voor de tekst, het oog wordt er heel veel sneller in de goede richting door geleid...
Er zijn vast mensen die hier een vak van maken.. bij MS hebben ze iig geregeld een andere visie.. In dit geval is imho "less is more" te ver doorgeschoten...
OL-nieuw.png
Vergelijk met The Bat! (simpel voorbeeldje hoe het kan zijn, je kunt ook multi-accounts hebben)
image021.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan