keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.680
Hallo,

Stel je hebt 20 keuzes die je kan maken
Een van die keuzes moet uiteindelijk in een rapport verschijnen
Nu maak ik 20 keuzevakjes met daarbij de tekst die ik in het rapport zal gebuirken.
Dat werkt zoals het hoort, maar, de tekst kan nogal uitgebreid zijn (soms ook maar 1 lijn, en dan is er geen propleem), maar soms gaat het over tekst over verschillende lijnen, al dan niet inspringend.

Wat ik dan op mijn rapport krijg is nogal slordig.

Ik zou dus de layout wat netter willen hebben.

Hoe pak ik dat aan, is er een andere manier dan die keuzevakjes
kan ik gebruik maken van codes om in te springen bvb??

bedankt
JP
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, en ik vermoed, gezien de antwoorden, dat ik niet de enige ben. Keuzes maak je op basis van (bijvoorbeeld) selectievakjes of een (meervoudige) keuzelijst. Daarmee geef je dan aan wat (welke velden) je in het rapport wilt zien. De inhoud van die velden is ofwel niet-opgemaakte tekst (als het om tekstvelden gaat) of opgemaakte tekst in een memoveld dat je opmaakt met HTML tags. In het eerste geval, tekstvelden, kun je niks doen qua opmaak. In het tweede ook niet, want je moet dat dan in het memoveld zelf correct intypen. Dat is nog wel te doen, omdat je de opmaak niet in HTML tags hoeft in te typen. Of dat ook geldt voor lijsten, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
 
Ik heb een voorbeeldje gemaakt waarin met HTML tags twee lijsten worden gemaakt; opsomming en nummering. Kijk maar in de tabel hoe je dat doet.
 

Bijlagen

  • Zoomvak met HTML.zip
    106,2 KB · Weergaven: 57
het is me niet helemaal duidelijk waar jij nu naartoe wil.

bepaalde pathologieen krijgen van de verzekeringsinstellingen een ander terugbetalingsregime
Alle pathologieen vind je in het bijgevoegde document terug
Bekijk bijlage formulier_Fa_RIZIV.pdf

Als er een aanvraag moet gebeuren dan hoeven we maar 1 van die pathologieen te selecteren..

Dat doe ik via het bijgevoegde formulier... ik klik de correcte pathologie aan en de brief wordt geprint..

Dat lukt allemaal goed maar de layout trekt op niets...
Alles wordt aan de linker kant uitgelijnd... springt nergens in
Misschien benader ik dat op een verkeerde manier en zijn er betere... ik hoor het graag

JP
 
Ja maar ik denk dat jij de vraag wat verkeerd begrepen hebt of nog meer waarschijnlijk, ik ze niet goed gesteld heb.. ik hoop dat het voorbeeldbestandje voor zich spreekt
 
We praten inderdaad een beetje langs elkaar heen, maar toch ook weer niet. Wat jij wilt, kan niet. Dat is in ieder geval een duidelijk antwoord, lijkt mij. Op basis van jouw insteek kun je teksten nog wel onder elkaar krijgen in een tekstvak, zoals uit de bijlage blijkt, maar inspringen etc. is onmogelijk. Dan komt mijn eerdere antwoord toch weer boven water: dat kan alleen als je de opmaak omzet naar HTML. En dát kan dan alleen weer als je vanuit een memoveld werkt waarin je tekst met opmaak kan opslaan. Dat kan namelijk niet in een gewoon tekstveld. Dus de oplossing is dan wellicht: gebruik een tijdelijke tabel voor je rapport met in ieder geval één memoveld, waar je de keuze uit het formulier in zet met de juiste opmaak tags. Die kan je dan wel weer baseren op de inhoud van je bijschriften. Een hoop werk overigens.

In de b(l)ijage een aangepaste versie van jouw db, waarin de code behoorlijk is opgeschoond. Niet nodig, maar om jou er weer even op te wijzen dat programmeren zó veel makkelijker is als je netjes werkt, en de objectnamen dus goed gebruikt. En dat heeft niets te maken met zaken als: 'ik ben geen programmeur', maar alles met even het koppie erbij houden hoe je objecten benoemt voordat je iets gaat doen. Juist mensen die weinig of geen programmeer ervaring hebben, zouden niet als een blinde op het toetsenbord moeten gaan rammen, maar eerst rustig nadenken :). Niet dat ik daarmee wil zeggen dat jij dat doet, begrijp me niet verkeerd! Ik ben geen (erkend) chirurg, dus als ik het mes in een vriendin zet, lees ik ook eerst even de gebruiksaanwijzing door :D.
 

Bijlagen

  • FA11.zip
    42,4 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan