Veilige modus werkt niet???!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eydis

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
39
Hallo,
Ik probeer de laptop van mijn vrouw te "herstellen" door via een usb-stick Windows 10 te herinstalleren. Nu heb ik twee problemen waar ik op internet nog geen oplossing gevonden heb. Ten eerste krijg ik als windows 10 wil herinstalleren op een gegeven moment de mededeling dat ik bepaalde drivers niet heb. En daarnaast slaat die laptop snel op het blauwe scherm en start hij na 2 minuten weer opnieuw op. Ik heb geprobeerd om in de veilige modus op te starten. Op internet vond ik de diverse manieren daarvoor. Maar als ik dit doe (o.a.via start, systeemherstel, geavanceerde opstartopties, en volgend- zie: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/hoe-start-je-windows-10-op-in-veilige-modus-69260/) start hij gewoon op, maar niet in de veilige modus. Weet iemand hoe ik beide problemen kan oplossen??? Of hebben ze met elkaar te maken?
Bedankt voor tips en advies!!

groet, Chris
 
Herstart de laptop vanaf het inlogscherm terwijl je de shift toets ingedrukt houd.
 
Heb het uitgeprobeerd, maar kom dan op een blauw scherm met een aantal mogelijkheden. Doorgaan met windows 10, usb-stick gebruiken, o.a. Zo kom ik niet in de veilige modus....
groet,
Chris
 
Als hij wel op kan starten dan dien je veilige modus in W10 eerst te activeren om die te kunnen gebruiken.
Erna wel de juiste toets gebruiken om die veilige modus te kunnen gebruiken.
Ook kun je W10 vanuit W10 herstellen met behoud van persoonlijke data.

Lees nergens wat het eigelijke probleem is en een herstel usb stick met volledige W10 dient wel de laatste build te hebben, dat is zo?

Tip, laat elke dag een backup maken met b.v. Aomei.
 
Eerste vraag is dan hoe activeer je de veilige modus. Heb diverse artikelen gelezen maar daar krijg je meteen de handleiding om in de veilige modus op te starten, wat bij mij dus niet werkt.
Het eigenlijk probleem is dat de laptop sinds een paar weken steeds afslaat. Blauwe scherm (foutmelding: memory management). Na ongeveer 2 min. start ie weer op , kan ik inloggen en een paar minuten iets doen (bv. systeemherstel e.d.) maar binnen de kortste keren slaat ie weer op het blauwe scherm, zodat ik eigenlijk niets kan doen. Daarom wilde ik via de veilige modus werken, en zelfs windows herinstalleren via een externe USB (W10 gedownload via microsoft-site). Maar beide lukt niet. Bij de USB-herinstallatie krijg ik de foutmelding dat ik niet de goede drivers heb. Krijg diverse foutmeldingen, heb die allemaal gecheckt op internet maar heb inmiddels na een aantal uren uitproberen de moed een beetje opgegeven....
Dus vandaar dat ik op dit forum kijk of er mensen zijn met ideeën/tips. Alvast bedankt voor verdere reacties!

groet, Chris
 
Heb je het zo al geprobeerd?
Windows-toets + R = Venster "Uitvoeren" Typ msconfig.exe en druk op Enter
Dit brengt je in Systeemconfiguratie. Tabblad "Computer opstarten", Vinkje bij "Opstarten in veilige modus" zetten.
(dit vinkje moet je dan naderhand wel weer weghalen, anders blijft Windows altijd in Veilige modus opstarten)
 
Bedankt voor de reacties. gast0660, die optie heb ik ook al geprobeerd, maar hij start gewoon op (standaardscherm) , niet in de veilige modus....
Dexi, dat was ook mijn laatste optie om via een usb-stick (geformateerd) w10 te herinstalleren. Alles leek goed te gaan totdat ik de mededeling kreeg dat bepaalde drivers ontbreken. Heb op internet gekeken hoe ik dat kan oplossen maar is me niet gelukt......Zover ik kan zien zijn alle drivers op de laptop geupdate.
update:
Heb het nog een keer geprobeerd via de usb-stick en krijg als mededeling dat windows niet geïnstalleerd kan worden. Als ik bepaalde drivers wil installeren, krijg ik de mededeling dat er geen ondertekende (?) drivers kunnen worden gevonden op de installatie-stick. Beetje vreemd want ik heb de w10 van Microsoft gedownload. Moet ik nog iets extra's doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Mik,
Had de aanwijzingen uit die link al uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Als ik de aanwijzing volg en voor de tweede keer op "opnieuw opstarten" druk krijg ik het gewone inlogscherm. Dus niks lijstje met mogelijkheden om bv. in de veilige modus op te starten. Rarara?

groet, Chris
 
Hallo Mik, antwoord op je vraag: het gaat om een Acer-laptop Aspire ES15.
En hallo Dexi, ik heb de aanwijzingen gevolgd voor het her-installeren van Windows via een USB. Heb de USB ook ingesteld als eerste opstart medium. Maar als ie dan bezig is vanuit de USB-stick krijg ik dus die foutmeldingen (over ontbrekende drivers oa.). Wat is trouwens het verschil als ik W10 eerst op een cd brandt en dan op een usb zet en vervolgens daarmee probeer op te starten? Ben niet zo'n expert.... maar wat is het mogelijke voordeel om met een ISO-bestand te werken?
Bedankt voor verdere uitleg!
groet,
Chris
 
Hallo Eydis,

Bij het installeren van windows zie je :
-Download en installeer updates(aanbevolen)
-Niet nu
Vink de onderste aan Niet nu
Ook al installeer je windows vanuit windows niet updaten voor/tijdens installatie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dexi,
Ga dit morgen uitproberen. Ik laat je het resultaat weten.
groet, Chris
 
Heb nu een aantal dingen uitgeprobeerd, maar ik loop telkens vast. Ik krijg de pc helemaal niet meer opgestart vanuit de usb. Ook al heb de USB als eerste opstartmedium ingesteld. Hij blijft het gebruikelijke aanmeldscherm van Windows (vanuit de Harde schijf van de laptop) tonen. Ik heb nu ook andere hulptroepen aangesproken, buiten dit forum. Mocht dit iets opleveren meld ik dit hier.

groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan