Windows updates naar andere locatie, gewoon dwingen door ruimte niet beschikbaar m..

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
556
Windows updates naar andere locatie, gewoon dwingen door ruimte niet beschikbaar maken ervoor, dat mogelijk? Heb namelijk een ssd besteld van 32 gig (eerst paar van 8 gig in niet helder moment, das weg gegooid geld al zeker, behalve voor xp/linux apparaat hier (misschien), ....maar ander verhaal). Windows heeft ongeveer 20 gig of iets nodig, dus denk, dat is zat, kan browser en nog wat er ook bij op nog, maar lees nu van iemand dat die ook 32 gig ssd (pc) van iemand overnam, en dat het allemaal wat problematisch te klein wordt vanwege de automatische updates. Wat nader het updates verhaal bekeken, lijkt het dat 't gewoon partitie automatisch op zoekt waar die beste op kwijt kan, dus snap niet dat problematisch kan worden. Dus of iemand dat misschien weet, of dat klopt, en anders, misschien oplossing weet zelf partitie aan te wijzen, ook al op gezocht op net, en kwam wat tegen wat ongeveer als volgd ging , in cmd prompt iets van set ausuawa (was ander woord, weet niet meer precies) intikken, maar kreeg soort no acces antwoord, dus kon vervolg stappen niet doen.

Ps Beetje lang van stof, wel oké maar ff vanuit.
 
Laatst bewerkt:
Windows 8 10X zwaarder 10 X beter? (pakkende titel of wat !).

Korte nutteloze misschien domme vraag (zeuker weute domme vraag, hoor ik al iemand zeggen, maar oké). Hoe is mogelijk dat windows 8 zo'n beetje dikke 10 keer meer hdd ruimte in neemt dan xp ? Maakt dat xp ook 10 keer minder oké ? (afgezien dat nu geen beveiliging meer voor is) ?
 
Meer drivers, meer features, meer ondersteuning voor hardware, efficiënter gebouwd.....

We praten wel over ruim 15 jaar tijdspanne.
 
sowieso is windows 8 ook al achterhaald, dus ik weet niet goed wat je met de vraag wil bereiken. Het verschil in opslag is zeker geen x10 met een gewone installatie. Ik werk nog vrij vaak met windows XP. misschien een factor 4.

Vergelijking is ook niet heel eerlijk daar een hoop dingen apart vanuit XP in windows 8 zijn gebracht. (zoals de drivers e.d. reeds genoemd)
 
Standaard aanbevolen normale HDD's 15 tot 20% vrije ruimte. Afhankelijk van soort SSD 25% (maximaal performance) tot 10%. Dat spul kost toch ook niet meer wat.
 
Hoe is mogelijk dat windows 8 zo'n beetje dikke 10 keer meer hdd ruimte in neemt dan xp ?
Geen domme vraag...
Maar als ik de laatste Linux, Debian 8 of 9 bijv vergelijk met Red Hat 6.... (ca 1999) dan is Debian met een standaard desktop ook tig keer groter dan Red Hat destijds.
Weet niet meer precies welke HD ik toen gebruikt heb, ca 250 MB? ....:eek:

Maar welk systeem heb je ?
En waarom heb je voor 32GB gekozen en niet voor bijv 128GB of nog beter 256GB.
32GB daar vliegt de prijs ook al snel omhoog afh v/h type..

Een 128GB afh v/h type is maar iets duurder

En een 256GB......is uiteraarrd weer iets duurder....

Maar als je super aparte SSD hebt dan kan het wel uit de klauwen lopen....
 
Heb vanaf alibabba, en dat treetje omhoog, maar klein beetje meer steeds, zijn natuurlijk typisch die strategietjes van verkopen die je d'r in doen tuimelen geld neer te leggen voor wat je niet nodig hebt (voor geval je/u daar nu pas achter moet komen nog), kan mis hebben, zat wel extra grootte tree daar ook ergens tussen volgens mij, me wat abracadabra sowieso , maar 'ké. Als updates op aparte partitie kunnen ben ik tevreden (Dik) met 32 voor windows 8 denk ik.


Ps, ondertussen achter dat updates zelf niet op andere partitie kunnen. De map wel waar vanaf wordt geïnstalleerd één of andere manier, en lees dat meevalt met ruimte die updates zelf in nemen, komt daarna wel overbodig gedoe op één of andere manier, als erna maar even met c cleaner de boel elke keer even op ruimt, als ik info die vond erover moet geloven. Zal zo eerst proberen, maar zien hoe 't uitpakt.
 
Laatst bewerkt:
Lang van stof is nog een keuze, maar dit is inderdaad zoals je schrijft wel een beetje een "abracadabra" verhaal.
 
Met Google Translate krijg je: "Ik heb een miskoop gedaan".
 
Tja, als updates niet ergens anders torpederen kan, dan wel wat. Meneer de eufemisme platwalser .
 
Schaf gewoon een grotere SSD aan, aan die 32GB heb je 3x niets aan en dat wist jezelf ook wel, dus niet anderen afzeiken maar jezelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan