• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij selecteren en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
136
Hallo

Ik wil graag, met behulp van een macro (VBA), de volgende handelingen verrichten. Waar ik de code weet heb ik hem vermeld:
1. Selecteer de cellen c2 t/m c19. Range("C2:C19").Select
2. Zoek de eerste cel die geen inhoud bevat. Selection.Find(What="", After:=ActiveCell, Lookin:=xlFormulas, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext,
MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate

Nu wordt de eerste lege cel geactiveerd die aangetroffen is in de selectie. In het voorbeeld C4
3. Verwijder de complete rij waarin zich deze actieve cel bevindt. Rij 5 moet dus in zijn geheel worden verwijderd. ???
4. Herhaal de stappen 1 en 2 en herhaal het verwijderen van de rij waarin zich de aangetroffen actieve lege cel bevindt.??
5. Stop met verwijderen als de cel is bereikt met volgnummer 18

Wie kan mij helpen aan de codes voor de stappen 3 t/m 5 ?
Alvast bedankt voor het mee denken.

Groet,
Ton
 

Bijlagen

  • Test.xlsm
    15,3 KB · Weergaven: 28
volgens mij doet dit alles wat je wilt:

Code:
Sub Verwijder()
Range("C2:C19").SpecialCells(4).EntireRow.Delete xlShiftUp
End Sub
 
Dank je wel voor de oplossing.
Begrijp ik het goed dat er staat Selecteer het bereik c2:c19, zoek de SpecialCells(4), waarbij de 4 verwijst naar een lege cel. Verwijder de complete rijen waarin deze SpecialCell staat.
Weet alleen niet wat de code xlShiftUp doet?
 
Je begrijpt het idd goed. Xlshiftup kan je weglaten, bij een hele rij is er weinig keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan