• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Krijg steeds '#NAAM?' als ik '=CheckMOD10' wil berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
checkmod10 is geen excel formule, het zou een zelf gedefinieerde formule kunnen zijn in VBA maar jou bestand bevat geen VBA function code

dus daarom krijg je foutmeldingen je gebruikt een niet bestaande formule.
 
Hallo,

Welk resultaat verwacht je. Met andere woorden waar wil je op controleren?
 
Hallo,

Welk resultaat verwacht je. Met andere woorden waar wil je op controleren?

Het rare is dat dit op mijn Mac op het werk wel lukt en op de PC thuis niet.

Die =CheckMOD10 dient om het laatste cijfer (het controlecijfer) van een cijferreeks voor een barcode te weten.
 
De meest waarschijnlijke oorzaak is dat op je mac ofwel een addin staat geinstalleerd die deze functie ondersteund (lees de VBA code wel heeft)

Als je googled zie je diverse oplossingen voor mod 10 controles in relatie tot barcode scanning.
De meest logische oplossing voor jou is dus zorgen dat je thuiscomputer dezelfde addin's heeft of dat je het workbook dat de VBA code bevat voor de =checkMod10 functie ook meeneemt.
 
De meest waarschijnlijke oorzaak is dat op je mac ofwel een addin staat geinstalleerd die deze functie ondersteund (lees de VBA code wel heeft)

Als je googled zie je diverse oplossingen voor mod 10 controles in relatie tot barcode scanning.
De meest logische oplossing voor jou is dus zorgen dat je thuiscomputer dezelfde addin's heeft of dat je het workbook dat de VBA code bevat voor de =checkMod10 functie ook meeneemt.

Bedankt! Maar hoe zet je precies die addin's over?
 
Normaal zit onder menu Invoegen (insert) de office invoegtoepassingen Ik zou eerst op de Mac kijken hoe die invoegtoepassing / addin heet en dan kijken of die op de windows pc ook beschikbaar is.
die 2 verschillende OS versies kan dat wat lastiger maken dan wanneer je beide op mac of windows zit.
 
Misschien lukt het hiermee.
 

Bijlagen

  • Checkmod10.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 28
@Tim,

Fraai :thumb:

EAN 13
PHP:
=10-MOD(SUMPRODUCT((MID(A2&REPT("0";20);ROW($1:$20);1)*(1+2*MOD(ROW($1:$20)-1;2))));10)
EAN 14 25/25l
PHP:
=10-MOD(SUMPRODUCT((MID(A2&REPT("0";20);ROW($1:$20);1)*(1+2*MOD(ROW($1:$20);2))));10)
Ident
PHP:
=10-MOD(SUMPRODUCT((MID(A2&REPT("0";20);ROW($1:$20);1)*(4+5*MOD(ROW($1:$20)-1;2))));10)
 
@Tim,

Fraai :thumb:

EAN 13
PHP:
=10-MOD(SUMPRODUCT((MID(A2&REPT("0";20);ROW($1:$20);1)*(1+2*MOD(ROW($1:$20)-1;2))));10)
EAN 14 25/25l
PHP:
=10-MOD(SUMPRODUCT((MID(A2&REPT("0";20);ROW($1:$20);1)*(1+2*MOD(ROW($1:$20);2))));10)
Ident
PHP:
=10-MOD(SUMPRODUCT((MID(A2&REPT("0";20);ROW($1:$20);1)*(4+5*MOD(ROW($1:$20)-1;2))));10)

Super! bedankt!
 
Excuses maar als ik bvb op antwoord #9 zou willen reageren en niet op antwoor #10 heb ik bij antwoord #9 nergens de optie om daarop te reageren?

Op den duur is het dan toch niet duidlijk op wie je juist reageert?

(ik ben het ook niet gewoon om op forums te zitten, nogmaals excuus)
 
Dan gebruik je gewoon @timshel; of @roeljongman als aanhef, dan weet iedereen op wie je reageert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan