• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oplopende waardes afhankelijk van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkJ

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Berichten
17
Beste allemaal,

Ik heb een geinige worsteling waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden.
In het model in de bijlage heb ik een overzicht gemaakt van de gevolgen die een onvoldoende op een meting heeft.
Het doel is om bij een aantal opvolgende onvoldoendes de malus stijgt.
Dit is voor het aantal metingen binnen een kwartaal prima gelukt.
Alleen, nu wil ik ook inbouwen dat de reguliere metingen (C16 t/m C19) ook rekening houden met het aantal onvoldoendes (doel= stijgende malus percentage zoals weergegeven in C7 t/m C10)
Ik ben al bezig geweest met aantal.als, en meerdere als varianten.
Iemand een ander idee?


Bekijk bijlage Voor Forum.xlsx
 
in H16:

PHP:
=$B$4*INDEX($B$7:$B$10;COUNTIF($B$16:$B16;"Onvoldoende"))

Doortrekken naar H20.
 
Hoi Snb,

Dank voor je snelle reactie, echt prettig. Je formule geeft niet volledig het gewenste resultaat. Als ik hem toepas krijg ik onder reguliere meting in alle cellen een zelfde bedrag, terwijl er in 3 cellen een ander bedrag zou moeten staan.
Ik heb de getallen die terug moeten komen toegevoegd ter verduidelijking. Kan je daar iets mee? Bekijk bijlage Voor Forum 01.xlsx
 
En geeft dit het gewenste resultaat?
Code:
I16: =ALS(C16="voldoende";"-";$C$4*INDEX($C$7:$C$10;AANTAL.ALS(C[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]16:[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]C16;"Onvoldoende")))
PS Let goed op de plaats van de $-tekens. Je hebt de formule van snb niet geheel correct overgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan