Open Hardware Monitor Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste,

Ik ben opzoek die de hardware waardes van mijn PC registreerd. Hierop draait een Ubuntu server 16.04. Ik maak nu gebruik van de lm-sensors maar hiervoor is altijd een commando nodig en hierin staan maar enkel de waardes van de cores voor de rest niets. Vroeger draaide op deze PC een Windows en had ik open hardware monitor waarin er meerdere sensoren konden worden bekeken. Nu was het de vraag of ik dit programma ook op mijn Ubuntu server 16.04 kan zetten oke server heeft geen visuele interface maar ik weet dat je bij open hardware monitor de resultaten vanop afstand kan bekijken doodmiddel van een klein webservertje dat in het programma zit ingebouwd. Is dit mogelijk zo jha hoe begin ik hieraan (ik ben nog een leek in Ubuntu)

Groeten
Bram
 
Laatst bewerkt:
psensor gebruik ik al jaren, idd prima advies.
http://wpitchoune.net/psensor/

Je kunt bij de settings ook aangeven hoe vaak je wilt meten, elke seconde of bij 1x per 10 seconden, eea beetje afhankelijk wat je met het systeem doet. Voor een server hoeft dat imho niet zo vaak. Mijn server gaat naar 60 graden C als er een zware copy/paste actie is, idle <30 graden C.
De harde schijven worden qua T ook uitgelezen.... De oude 2 TB Samsungs HJ-types zijn bij mij het coolest... en vertonen ook de minste uitval (van 2011 nog steeds!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan