• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij simpele excel cel link

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelnoob123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2018
Berichten
2
Hi,

ik probeer voor ons bedrijf een simpel overzicht te maken in Excel, ik krijg het alleen niet voor elkaar.

Wat ik graag zou willen is een cel met meerdere waarden voor taalselectie (NL, DE en FR) waarbij de cel eronder een andere waarde weergeeft op basis van de taal die geselecteerd is.

Voorbeeld: Als cel B7 op NL staat moet cel B8 een vak geven met daarin de optie om NL tekst in te voeren, als de cel (B7 in dit geval) op DE staat de Duitse tekst etc.

tekst cel.png

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
 
Zoiets voor B8?
Code:
=ALS(B7="NL";"optie om NL tekst in te voeren";ALS(B7="DE";"de Duitse tekst"; "etc."))
Meer assistentie: vanwege ontbreken van mijn glazen bol een (excel) voorbeeldbestandje graag (zie ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5)

Dit heb ik geprobeerd maar dan is B8 een formule cel en niet telkens aanpasbaar als tekst (als ik er overheen typ raakt de formule kwijt). Ik wil eigenlijk dat in cel B8 dan alleen de tekst komt te staan en die ook verspringt als ik in B7 een andere taal selecteer. Of is dit neit mogelijk?

Zo kunnen de vertalende medewerkers bij ons bedrijf daar hun taal selecteren in B7 en in B8 de juiste vertaling invoeren. Ik hoop dat het nog duidelijk is wat de bedoeling is.
 
Ik snap niet wat je nu wilt. Wat is de bedoeling van de vertalers?

Je hebt het namelijk over invullen, maar hoe moet dat gebeuren? Daarnaast als zij dat dan invullen, wat is dan de bedoeling?
 
Ik vermoed dat de ingevoerde tekst (de "vertaling van iets") in cel B8 naar verschillende locaties in de sheet weggeschreven moet worden op basis van de geselecteerde taal in B7. Dat wordt VBA werk denk ik.

Maar nog steeds geen voorbeeld, dus dit blijft een gokje....
 
Met Vba kun je een opmerking laten verschijnen met de juiste taal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan