• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier heeft conflict met zoeken in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
98
Goeiemorgen

Ik heb een simpel formuliertje gemaakt om telefoonnummers te zoeken. De namen van de personen staan in kolom 1, de inhoud van kolom 2 t/m 4 zou dan weergegeven moeten worden in de textvakken.

Helaas, ik kom er niet achter wat ik verkeerd doe, ik vind wel de namen maar de data uit de vlg kolommen wordt niet geproduceerd. Kan iemand aan de code zien wat er verkeerd staat?

Vast bedankt, hartelijk groet Hans

*knip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien de telefoonlijst eerst even beetje anonimiseren?
 
Deze code is voldoende.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox_Namen.List = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion.Value
End Sub
Code:
Private Sub combobox_namen_Change()
  With ComboBox_Namen
    If .ListIndex > -1 Then
      TextBox_namen = .Column(0)
      TextBox_intern = .Column(1)
      TextBox_extern = .Column(2)
      TextBox_functie = .Column(3)
    End If
  End With
End Sub
 
Bestand weggehaald i.v.m privacy van de betrokkenen.

@TS, a.u.b de volgende keer uw bestand uploaden met nepgegevens i.p.v echte data.
 
Oeps, ik lees de berichten over privacy. Normaal maak ik altijd test bestandjes om die hier te kunnen gebruiken, deze keer niet volledig geweest. Ik zal de data vervangen voor fictieve date.

Dank voor de tip!
 
@VenA

IK heb jouw code gebruikt. Helaas werkt nu de module om het formulier te openen niet meer. Ik heb de code:
Code:
Sub Telefoonlijst_Formulier()

Telefoonlijst.Show
   
End Sub

Wat doe ik verkeerd?

En aan iedereen: excuses voor mijn onzorgvuldigheid, hier een bestand met fictieve data.

Bekijk bijlage Telefoonlijst.xlsm
 
Je moet even de Rowsource bij ComboBox_Namen weghalen.
 
En het werkt!!! Zeer bedankt, ik ga het nu verwerken en straks even kijken naar de logica, anders leer ik nog niks! :d
 
Graag extra zoekvenstertje op het formulier

Goeiemiddag

Ik heb een supersimpel formuliertje gemaakt, met een zoekvenster die zoekt in kolom A. Graag zou ik een 2e zoekvenster willen hebben die zoekt in kolom E. Is dat mogelijk? Zou je eens naar mijn formulier willen kijken?

Alvast heel erg bedankt, alweer!!! :D

Bekijk bijlage Telefoonlijst.xlsm
 
Over of het een supersimpel formuliertje is verschillen we van mening. De code heb ik wel enigszins versimpeld. Het kan nog korter als je gebruik maakt van labels en je de textboxen een logistische naam geeft.
 

Bijlagen

  • Telefoonlijst.xlsm
    327,1 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan