• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst creëren aan de hand van numerieke waardeuit één cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
337
Hallo,

ik zit met een knoop in mijn hersenen en hoop dat iemand me op weg kan helpen.
stel nu dat ik in cel A1 een numeriek waarde zet (bijvoorbeeld 6) dan zou ik in een keuzelijst (dat mag ook een besturingselement zijn) de keuze willen kunnen maken tussen de nummers 1 tot en met 6
als de waarde in cel A1 zou veranderen naar bijvoorbeeld 2 dan zou de keuzelijst automatisch moeten aangepast worden met de keuze tussen nummer 1 of 2

iemand die me op weg kan helpen aub?

alvast bedankt
 
Is het ook een oplossing om via gegevensvalidatie (geheel getal) een maximum te koppelen aan A1? Het is dan niet een keuzelijst, maar wel gelimiteerd tot een maximale waarde.
 
Hallo Kristiaan, nee jammer genoeg niet.

ik ben zelf al een hele tijd codes aan het proberen om via een combobox. list of .value in Vba te verkrijgen wat ik wil. ik loop telkens zodanig vast dat ik hier zelfs geen voorbeeldfile kan posten.

zo erg is mijn kennis van VBA achteruit gegaan :(
 
Een poging:
 

Bijlagen

  • keuzelijstNumeriek_gijs.xlsm
    18,6 KB · Weergaven: 41
Perfect, dat is het Gijsbert. een dikke dankuwel.

ik zat zelf al aan de code:

Code:
ComboBox1.List = Array(1, 2, 3)

maar nu ik jouw code ontcijfer zat ik totaal verkeerd te zoeken.

nogmaals bedankt voor de hulp

groetjes,

Stefan
 
Of:
Code:
sub hsv()
 ComboBox1.List = Evaluate("row(1:" & Cells(1) & ")")
end if
 
Hallo Harry,

bedankt voor je code. ook knap gevonden van jou. ik moet me er wel nog even in verdiepen om ze volledig te kunnen snappen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan