• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opvulkleur plots veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenjaminDM

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2017
Berichten
20
Beste,

Ik heb een excel tablad met verschillende kleuren gekopieerd naar een ander excel document. Waardoor dat de opvulkleuren plots zijn veranderd van groene kleur naar oranje. Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Groetjes
 
is jouw versie van excel kleurenblind?

Voor een serieus antwoord, post een voorbeeldbestand.
 
Geen verstand van, maar kijk eens naar het onderstaande. Dat zit onder Opties voor Excel en dan > Opslaan > Kleuren etc.
From the crazy colored copy workbook, go to File-> Options
2.Under the “Save” option, click on the Colors button
3.From the “Copy Colors from” drop-down, select the name of the file you copied the sheet from
4.Click OK, and the colors will go back to the original.
 
Laatst bewerkt:
Geen verstand van, maar kijk eens naar het onderstaande. Dat zit onder Opties voor Excel en dan > Opslaan > Kleuren etc.
From the crazy colored copy workbook, go to File-> Options
2.Under the “Save” option, click on the Colors button
3.From the “Copy Colors from” drop-down, select the name of the file you copied the sheet from
4.Click OK, and the colors will go back to the original.
Deze optie lukt helaas niet..
 
Benjamin,


Is je bron bestand opgemaakt in een oude Excel versie?
en werk je zelf in de nieuwste Excel (2016).
Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Heb ik ook 'last' van.

De technische oorzaak hiervan weet ik niet.
Maar als je dan plakken speciaal doet, en kies dan Keep Source Formatting* dan krijg je de originele kleuren weer.

*Engelse versie

Lambert
 
Dat kan, dan heeft dat andere excel workbook een ander kleurschema dan jou standaard schema.

Kijk in beide sheets bij Pagina indeling > Kleuren daar zie je verschillende kleurenopties als je daar een ander setje kiest zullen cellen die een kleur in het tintshema hebben veranderen.

als je voor beide werkmappen hetzelfde schema kiest zullen de kleuren weer overeenkomen
 
Dat kan, dan heeft dat andere excel workbook een ander kleurschema dan jou standaard schema.

Kijk in beide sheets bij Pagina indeling > Kleuren daar zie je verschillende kleurenopties als je daar een ander setje kiest zullen cellen die een kleur in het tintshema hebben veranderen.

als je voor beide werkmappen hetzelfde schema kiest zullen de kleuren weer overeenkomen

Met jou tip is het mij eindelijk gelukt! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan