Update software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.660
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Secunia PSI is gestopt. Nu vraag ik mij af of er een vervanger is, die soortgelijk is. Windows maakt onderscheid tussen essentieel en optioneel. Secunia pakte ook meestal de belangrijkste. Ik gebruik ook FileHippo. Sumo staat als onveilig bekend en de vraag is, zijn er nog andere goede updateprogramma's?
In dit artikel staan ScanCircle en Kaperkersky Software Updater. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben. Kortom wat is de beste oplossing om te updaten.
 
Updaten van programma's doe ik altijd via de maker van het programma zelf.
Daar is geen software van derden voor nodig.
 
Dat is bekend. Het is echter handig als je eens in de zoveel tijd naar FileHippo of Secunia gaat en dan krijg je een aantal updates en kun je dat afwerken als je dat wilt. Dat is dus een voordeel. Wel vind ik dat updatesoftware onderscheid zou moeten maken tussen essentieel (voor de veiligheid) en optioneel. Mijn ervaring is dat sommige programma's iedere week wel een update hebben en het gaat nergens over (changelog), nog erger de functionaliteiten worden verder beperkt en de software is minder prettig om mee te werken.

Volgens edmoor ga ik naar het programma VCL media player en het programma zegt u heeft de nieuwste versie, is 2.2.8 en zou volgens externe updater 3.0.2 moeten zijn. Ik heb daar geen verklaring voor en dat gaat weer onnodige tijd kosten.
Dus ik kan via het programma zelf niet updaten!

Gezien het artikel van de consumentenbond, voorwaarden van banken (internetbankieren), overheidsinspanningen, NOS artikelen zou er een instantie moeten komen die software maakt (net als Secunia PSI) die het updateproces optimaliseert en controleert (veiligheid/lekken). Immers het is vaak een voorwaarde dat de software op jouw computer up-to-date is.
 
Ik bedoel dan ook niet via het programma zelf maar via de website van de maker.
Ik begrijp dat het via een tools als Secunia handig is maar zelf gebruik ik dat soort tools liever niet.
 
Ik heb dat ScanCircle uitgevoerd. Er komen wel 300 of meer punten naar voren en veel zogenaamde 'niet herkenningen'. Zelfs Norton Security zou op dit systeem in de praktijk niet voorkomen. Lang verhaal kort, er is geen beginnen aan. 'tig' software, hardware en van alles en nog wat niet zou kloppen. Als je daar aan begint ben je in 2028 nog niet klaar. Het is simpelweg, onwerkbaar. Mijn mening is dat als je dan al die fouten zo goed kunt constateren, waarom maak je dan geen gemakkelijke overzichtelijke indeling per groep en doet een automatisch herstel/voorstel en als je dat wilt items aanvinken en uitvoeren en dan is het klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan