• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 excellijsten koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel300

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2018
Berichten
3
Goedendag Allen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.

Ik heb 2 voorraadlijsten met verschillende hoeveelheden (oude voorraad, nieuwe voorraad). Er zijn bij de nieuwe voorraad ook items verwijderd en toegevoegd.

Hoe kan ik de 2 excel lijsten koppelen zodat de nieuwe hoeveelheden in de oude voorraad lijst komen te staan.

Ik zou graag dat excel de kolom automatisch de nieuwe hoeveelheden bij de juiste items zet.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Michel
 
Je oorspronkelijke vraag is dat je de nieuwe hoeveelheden in de oude voorraadlijst wilt. Dat kan door middel van verticaal zoeken.

Maar wat wil je met producten die wel in de nieuwe voorraadlijst voorkomen, maar niet in de oude?
 
1 tabel gebruiken die niet alle rijen gebruikt lijkt mij logischer. Als je er dan ook nog een datum bijzet kan je de voorraad dmv een draaitabel ook nog inzichtelijk maken.
 

Bijlagen

  • Test Excel Connection Old Stock 2.xlsx
    19,6 KB · Weergaven: 42
Of gewoon de vraag beantwoorden.
 

Bijlagen

  • Test Excel Connection Old Stock 2.xlsb
    16,7 KB · Weergaven: 37
VenA, bedankt voor het excel bestand en de nieuwe (draai) tabel. Mijn vraag is nu hoe je het gedaan hebt :D. Dit is een test bestand. ik moet het toepassen op een bestand met duizenden items. Ik wil handmatig overzetten voorkomen.

Groetjes Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan