• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van twee tabbladen controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
230
Hoi

Ik heb twee tabbladen waarvan 1 wordt aangevuld door het systeem en de ander is een hardcopy. Om zeker te weten dat in beide tabbladen dezelfde gegevens staan zoek ik een formule hoe ik dit het beste kan

Blad1 is de lijst die wordt gevuld en blad2 wordt gekopieerd uit blad1. Het kan zijn dat na de kopie er in blad 1 weer een regel bij is gekomen.

Hoe kan ik dit checken dat beide zelfde regels hebben?Bekijk bijlage test.xlsx
 
Als de waarde in kolom code uniek is kun je checken op nieuwe regels met deze formule in kolom C, Blad 1.
Code:
=ISGETAL(VERGELIJKEN(B3;Blad2!$B$2:$B$3;0))
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 33
barendrecht82,

hoe (en hoevaak) wordt Blad2 gekopieerd uit Blad1?
 
Hoi

allebei bedankt voor de reactie Alleen de formule en voorbeeld bestand is niet wat ik zoek.

Blad1 zijn gegevens die uit een systeem komen. Deze worden ververst. De collega kopieert de regel met betreffende weeknummers en plakt deze hard in blad2.

Nu willen wij controleren of dat er na het plakwerk weer nieuwe regels zijn bijgekomen in blad1 zodat we niet verkeerd rekenen enz.
 
Ik vind het niet echt prettig om te moeten raden naar wat jij zoekt.
Als dit het ook niet is hou ik ermee op voor deze vraag.
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 33
zoiets?
 

Bijlagen

  • TEST (hs).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 35
Wat is het nut van dit geheel? 2 tabjes met dezelfde gegevens? Waarbij ook nog eens iemand iets manueel moet doen om het gelijk te houden?
 
Je kunt dus veel beter de berekening uit blad1 doen.

Dan hoef je totaal niets te kopieren en te controleren of je het wel goed hebt gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan