• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klein handigheide =som als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanbe

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2018
Berichten
87
Hoi

Wie kan mij helpen met het volgende;

Ik heb een inventarisatielijst waarin ik graag een relatief eenvoudige functie wil inbouwen; alleen heb ik zelf even geen idee hoe ik dit snel moet doen.

het is de bedoeling dat in het geel gearceerde vak een sommatie komt. Omdat deze inventarisaties nogal groot kunnen worden wil ik deze handmatige handeling met een formule automatiseren.

De aantal regels of elementen zijn wel constant wisselend dus er zal een soort van slimme koppeling moeten komen

Hoop graag dat één van jullie mij kan helpen, alvast dank
Bekijk bijlage REKENMODEL 2018.xlsx
 
Kijk hier eens naar.
 

Bijlagen

  • REKENMODEL 2018.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 33
Dat ziet er al keurig uit! Niet eenvoudig maar ik ga mijn best doen om de logica hierachter te ontdekken.


Heel erg bedankt tot zover
 
Er is eigenlijk wel een eenvoudiger oplossing mogelijk.
 

Bijlagen

  • REKENMODEL 2018.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 33
De eerste oplossing werkt; maar wat lijkt dit moeilijk!

Ik zou graag de gedachten hierachter willen ontdekken. ik heb redelijk moeite om meerdere functies logisch met elkaar te combineren.

Erg gaaf dat zeker.

En inderdaad; de 2de oplossing functioneert ook heel goed. Dat gaat hem worden! Erg bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan