• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligde kolommen invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nostrapaulus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2018
Berichten
2
Beste mensen,
ik heb geprobeerd tussen deze vragen te vinden wat ik zoek.
Mijn probleem: ik weet niet wat ik zoek en al helemaal niet hoe het genoemd wordt.
Dus, ingeschreven en hopend dat ik jullie tijd mag opeisen.
Hier komt hij:

Ik zou graag in een gedeelde omgeving ( ik heb "teams") een excel document toegankelijk willen hebben voor meerdere mensen, waarbij bepaald is wie in welke gedeelte mag bewerken.
b.v. twee kolommen ( A en B ), waar ik beiden kan bewerken, maar een ander alleen ( B ) kan bewerken.
Ik heb dit nu al voor elkaar maar dan moet voor iedere actie het document gedownload worden, en na bewerken en wachtwoord terugzetten, weer geüpload worden.
Ik heb iets horen zeggen over één document dat van alle kanten ( met restricties ) gevuld kan worden.

Als hier iemand snapt wat ik bedoel, ben ik zeer benieuwd naar een oplossing.

Met groeten,
Paul
 
Als hier iemand snapt wat ik bedoel
Blijkbaar nog niet. 'Teams' is via Sharepoint? Hierbinnen is volgens mij wel wat meer te doen dan met een gedeeld bestand. Jouw beschrijving is wat te summier om er wat code voor te maken en of het dan werkt in de omgeving die je noemt weet ik niet. Een veel gebruikte methode om dit soort zaken te sturen is door gebruik te maken van de Windowsgebruikersnaam in VBA (Environ("username")
 
VenA,
dank voor de reactie.
blijkbaar inderdaad, en ik maar denken na het lezen van sommige topics dat die van mij een makkie is.
Een cel/rij/of kolom kunnen beveiligen tegen schrijven/verwijderen in een Teams omgeving ( idd een sharepoint denk ik )

Misschien gaan er nog lichtjes branden,

Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan