• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen op basis van celwaarde zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsp1972

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
69
Goedemorgen,

Ik heb een excel sheet waarin in door keuzelijst bepaalde waarde, in totaal drie, de rijen verborgen worden. Dit lukt nu me VBA.

Echter wil ik graag de sheet beginnen met alleen de eerste 10 regels oid, zichtbaar en na keuze van systeem, de betreffende rijen zichtbaar worden.
Is het zo simpel als in VBA de verwijzing row.hidden door row.show te vervangen, samen met een hulpcel die alle rijen verbergt?

Deze simpele stap verwacht ik, maar werkt nog niet.. iemand een tip.
 
Vervang row.hidden = false door row.hidden = true.
 
Vervang row.hidden = false door row.hidden = true.

thnx, dus wel zo simpel :)

Verbergen van alle regels doe ik dan via een regel waarin in met een hulpcel ze verberg? Overruled elke latere regel het verbergen?
 
Dat is helemaal afhankelijk van je code, de waarde van de hulpcel en op welk moment die code wordt geactiveerd.
 
Dat is helemaal afhankelijk van je code, de waarde van de hulpcel en op welk moment die code wordt geactiveerd.

Ik gebruik nu deze code, waarin ik dus de rijen verberg. Dit moet tonen worden..

Kan ik een regel met hulpcel toevoegen om alles te verbergen en dan tonen door keuze van system. In totaal worden dat drie tot 5 verschillende..

PHP:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 9 Then
        Select Case Target.Row
            Case 1
                Rows("5:12").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "Test", True, False)
                Rows("40:50").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "Test", True, False)
        End Select
    End If
    If Target.Column = 10 Then
        Select Case Target.Row
            Case 1
                Rows("12:24").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "Test2", True, False)
                Rows("48:60").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "Test2", True, False)
        End Select
    End If
End Sub
:eek:

Dus start zou moeten zijn:
  • eerste x rijen tonen, de rest verbergen
  • Selectie van systeem.. meerdere keuzes mogelijk
  • Afhankelijk van keuzes rijen tonen

Met voorgaande code, overschrijft elke code dan de verborgen rijen?
 
Je kan beter je vraag verduidelijken door een voorbeeld document te plaatsen waarin je laat zien wat je bedoeling is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan