Vakjes of raster in kantlijn tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wocky

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
192
Beste,

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om vakjes te tonen in een deel van een pagina?
In mijn geval in de kantlijn.

Ik zou graag per getypte regel automatisch 2 vakjes willen laten verschijnen in de kantlijn.
Rechts van de kantlijn wil ik dus gewoon tekst kunnen plaatsen, met nodige opsommingstekens e.d.

In bijlage een schets als voorbeeld.
Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Alvast bedankt.
Wocky

Bekijk bijlage Vakjes in kantlijn.pdf
 
Je plaatje laat iets zien dat nog wel te doen is, kwestie van een afbeelding (bijvoorbeeld in de koptekst) plaatsen van de blokjes. Maar dit:
Ik zou graag per getypte regel automatisch 2 vakjes willen laten verschijnen in de kantlijn
Maakt het moeilijk, wellicht onmogelijk. Want ik zou zo snel niet weten hoe je die vakjes per regel kan laten verschijnen. Wellicht met een aangepaste nummerstijl. Maar makkelijk zal dat niet worden. Wellicht met een macro die per regel twee blokjes plaatst, maar ook dat zal lastig worden omdat afbeeldingen, zoals bekend, nogal eigenwijs gedrag vertonen waar het gaat om het plaatsen en koppelen aan een alinea. Dus om dat allemaal af te vangen in een macro... Ik zou dus gaan voor de eerste optie: een afbeelding van alle vakjes die je dan ofwel in de koptekst zet (voor alle pagina’s in een sectie) ofwel in een pagina.
 
Voor Toekomstige lezers,

Eigenlijk vrij eenvoudig.
Een eigen opsommingsteken maken.
Opsommingsteken bestaat dan uit (in mijn geval) 2 vakjes.

Eigen opsommingsteken maken via:
- Lint-tabblad "start / Alinea / pulldown opssommingstekens / Nieuw opsommingsteken definiëren"
- Daarna "afbeelding" selecteren
- Selecteer een zelfgemaakte afbeelding (Paint of dergelijke / met 2 vakjes).
- Klaar
- Heb gemerkt dat grootte van afbeelding automatisch aangepast wordt aan teksthoogte (handig).


Groeten Wocky
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan