Update windows 10 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
81
De laatste update van Windows 10 lukt niet. Er verschijnt een foutmelding dat de schijf gecomprimeerd is, maar dat is niet zo.
Wie kan me hierbij helpen.
 
Welke update bedoel je? Wat doe je precies?
 
Update windows10 lukt niet

Het gaat om versie 15063 volgens de info.
 
Nee het gat om versie 1709 en dit lukt al een paar maanden niet. Probleemoplosser werkt niet.
Deze week kreeg ik voor het eerst de melding dat het niet gelukt was vanwege de schijf die gecomprimeerd is. De schijven zijn niet gecomprimeerd en de actieve schijf is een heel kleine zie ik. Dat kan ik ook niet wijzigen. Ik hoop dat er iemand is die dit weet op te lossen.
 
Heb je dat gecontroleerd onder > Eigenschappen en staat daar een vinkje dan weghalen. Kijk eens naar deze. Een chkdsk kun je altijd uitvoeren.
 
Als de Windows partitie geen vrije ruimte meer heeft dan zal je overbodige bestanden moeten verwijderen en misschien andere updates terug moeten draaien. Keuzes.

Denk aan het wissen van het slaapstand bestand en het verkleinen van het virtueel geheugen. Ook tijdelijke update bestanden nemen veel plaats in en herstelpunten. Ik dacht dat je altijd wel een gigabyte kon vrijmaken. https://www.schoonepc.nl/optim/delete.html
 
Om welk systeem gaat het, merk, moederbord, harde schijf, met merk en productnummer, dan weten we om welke hardware het gaat.
 
Update naar windows 10 lukt niet

Ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk geweest.
Windows 10 staat al op de pc: MSI U270. AMD Dual-Core E2-1800. 4 Gb RAM; 320 GB HDD.
Het gaat om een update van windows 10. Nr 1709
Op C; is nog 17 Gb vrij en op D nog 27Gb.
Er is een kleine partitie die ik niet kan benaderen en dat is ook de actieve partitie.

Het gaat om die foutmelding dat de partitie gecomprimeerd is en daarom gaat de update niet door.
 
De herfst update - Fall Creators Update - vereist 16 Gb voor 32 bits en 20 Gb voor 64 bits Windows. Daarmee is het nog niet gezegd want Update pakketten worden vaak gecomprimeerd aangeleverd en moeten dus uitgepakt worden. Misschien is update elke keer begonnen tot dat het stopte bij een gecomprimeerd pakket waar geen ruimte voor was om uit te pakken.

https://www.easeus.com/partition-ma...-disk-space-to-install-windows-10-update.html

Anderzijds kan er ruimte gereserveerd zijn op de C: waardoor het lijkt alsof je nog wat zal kunnen uitrichten maar feitelijk al aan je tax bent. Ik denk aan herstelpunten en virtueel geheugen of automatisch defragmenteren of partitie informatie maar dan wordt het voor mij te technisch om iets als schuldige aan te kunnen wijzen. In ieder geval stopt de computer niet pas bij nul vrije schijfruimte maar al wat eerder.
 
Laatst bewerkt:
Dit betekent dan dat je harddisk langzamerhand volloopt met alle updates van Microsoft.
Eigenlijk moet ik een grotere harddisk kopen.
Maar hoe zit het dan met de opmerking dat de schijf gecomprimeerd is?
 
Een harde schijf mag gecomprimeerd zijn. Voor Windows Update is dat geen probleem natuurlijk. Erg wordt dat pas wanneer er een niet compatibele manier van derde partijen gebruikt wordt. Omdat dit helemaal niet het geval lijkt, of het moet van de fabrikant van de notebook een optie zijn, lijkt het er op dat sommige update bestanden niet uitgepakt konden worden en dus gecomprimeerd op de schijf bleven staan.

Geeft de opdracht sfc /scannow om Windows de beveiligde systeembestanden te laten controleren en zoals aangeraden de update readiness tool gebruiken, onnodige bestanden verwijderen, bestanden in de cloud zetten en misschien wel schijfcompressie gebruiken. Afzien van updates is altijd een mogelijkheid en wordt vanzelf noodzakelijk. Dat is mijn idee. Het is verder aan anderen.
 
Is het zinvol om je alleen te fixeren op het woord gecomprimeerd. Wat heb je nu uitgevoerd dat aan suggesties gegeven is? Ik weet het niet! Problemen oplossen is een kwestie van uitsluiten.
Ik hoop dat er iemand is die dit weet op te lossen.
Wanneer kom je dan zelf in actie? Hoe vaak moet Alfred teksten herhalen?

Op C; is nog 17 Gb vrij en op D nog 27Gb.
Duidelijk volstrekt onvoldoende schijfruimte!

Je hebt het over een kleine actieve partitie die je niet kunt benaderen. Plaats dan een screenshot van schijfbeheer, dan kunnen ze hier wel beoordelen of dat een juiste opstelling is.
 
Dank Alfred voor je duidelijke uitleg. Ik heb diverse programma`s verwijderd. Opschonen doe ik regelmatig, zoals systeembestanden wissen. Pas bij 24GB vrij ging de update goed en kwam die melding over gecomprimeerd niet meer. Het gaat dus idd over gebrek aan schijfruimte en niet dat er een schijf gecomprimeerd is.
Het vreemde is dat na de installatie en diverse keren heropstarten de schijfruimte ineens 85Gb is!!!. Mogelijk is de update verschillende keren opgeslagen en gedeeltelijk uitgepakt. Ik kan niets anders bedenken.
Ik ga iig de HDD vervangen door een grotere SSD.
Dank aan iedereen voor het meedenken :thumb:
 
zoals systeembestanden wissen
Dat kan natuurlijk niet en het zal hier wel gaan over herstelpunten die een groot aantal GB's in beslag kunnen nemen.
Mooi dat het is gelukt en koop een niet te kleine SSD. Open dan een nieuwe topic om dit aan te kaarten en geef dan de gegevens van de hardware etc. van jouw systeem en wat de bedoeling is.
 
Ik heb begrepen dat ik geen grotere SSD kan kopen dan 500GB. Dit in verband met 8GB RAM. Dat is het maximale dat in de MSI U270 kan volgens de specificaties.
Voor dit netbook is dat wel genoeg hoop ik.
 
Voor een netbook met DDR3 zou ik dan voor een voordelig maar goede keuze, de Kingston A400 480GB


Heb hem ook in het buitenland besteld, scheelt toch ca 14 euro.
Onze prijs: EUR 99,90 + GRATIS verzending. Informatie
Heb hem zelf ook al 3/4 jaar, tot nu toe probleemloos.

De chipset bepaalt of er meer dan 500 GB in kan, zelden een chipset gezien die dat niet zou kunnen, maar van deze weet ik het niet.
Maar een SSD van 1 TB is een stuk duurder en alleen verantwoord als het gebruik dat noodzakelijk maakt, in principe een afrader.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan