HP deskjet scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Berichten
161
HP desk jet printer herhaalt na het plaatsen van een nieuwe cartridge steeds het proefblad fijn afstelling; hoe te stoppen???
Bij voorbaat dank voor info.
Tress
 
Laatst bewerkt:
Dag Tress,
Meld jou modelnummer maar probeer ook dit probleem te vinden op YouTube en met de begrippen "alignment" of "reset." Het is hier wel eens behandeld. Wat ik mij nog herinner dat is cartridge er uit halen en uit zetten ook van de spanning. Weer aan zetten en cartridge plaatsen. Zoiets moet het zijn. Ik kon het onderwerp helaas niet meer vinden.
 
technisch verhaal

HP desk jet printer herhaalt na het plaatsen van een nieuwe cartridge steeds het proefblad fijn afstelling; hoe te stoppen???
Bij voorbaat dank voor info.
Tress

Beste Tess,

Bij veel HP printers is de cartridge ook de printkop.
Dus als je de cartridge vervangt zal de printkop opnieuw uitgelijnd moeten worden.
Ben met je eens dat het meestal geen drama is als je hem niet uit-lijnt.

Zo zie je maar weer "elk voordeel, heb zijn nadeel":cool:
 
Veel printers hebben een scan oog welke direct de lijnen kan zien. Bij printer/scanners is dat niet nodig omdat je net zo goed direct daarna een scan kan maken van dit afgedrukte vel. Raadpleeg hiervoor eventueel de handleiding.
 
Beste manamana, Het "draadje"heeft geholpen! zie onderstaand. (uit 2011 dacht ik). Veel dank!De anderen ook bedankt voor het meedenken!
vrgrt
Tress


Lukt dat niet dan deze proberen.
Zet je printer ongeveer 10seconden uit.
Dan zet je hem weer aan.
Laat de testpagina printen.
Als hij klaar is, de printer losmaken van de computer.
Niet uitzetten!!
Leg de testpagina op de glasplaat.
Druk op scan. Het lampje flikkert.
Haal de testpagina weg als het lampje niet meer flikkert, maar normaal brand.
Zet de printer weer uit wacht ongeveer 10 seconden en zet hem weer aan.
En wat is het resultaat??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan