Per ongeluk station externe harde schijf verwijderd, Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
524
Beste lezers,

Heb het station van mijn externe harde schijf verwijderd ivm het feit dat deze niet meer zichtbaar en te vinden was. Wat ik ook probeerde geen spoor meer en geen mogelijkheid om deze te herinstalleren.

Kan iemand mij misschien helpen? Zo moeilijk moet het niet zijn. Heb hierna Windows 10 al een keer opnieuw geinstalleerd, dit helaan zonder resultaat.

Met vr. gr. Marc
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_103 Apr. 29 11.53.jpg
    ScreenHunter_103 Apr. 29 11.53.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 91
Het is mij niet duidelijk wat je precies bedoeld met "het station van mijn externe harde schijf".....?
Een ext. HDD zou zichtbaar moeten zijn onder "Schijfstations" in Apparaatbeheer...
Maak eens een screenshot van je "Schijfbeheer" als die ext. HDD is aangesloten en plaats die..?

De meest logische verklaring zou zijn dat de ext. HDD geen schijf-letter krijgt toegewezen in Windows, daardoor is hij ook niet zichtbaar in de verkenner..
 
Vraag verplaatst van cd/dvdrecorders naar de sectie verwisselbare media.
 
Bedankt voor de snelle reactie, Scrapheap,

Mijn stationsletter is weer terug gekomen; vreemd. Ik zal mijn vraag wat verdiepen. Als ik een back-up wil maken ziet het back-up programma het externe harde schijfstation niet. Hij roept toetert telkens dat de harde schijf niet is aangesloten. Wat kan ik hier aan doen.

Marc
 
Welk programma gebruik je om de backup te maken..?
Is de schijf op dat moment wel zichtbaar in je verkenner als het backup-programma met die melding komt..?
 
Ik gebruikte de back-up van Windows 10 en eerder een ander programma waarvan ik de naam niet meer kan herinneren, maar die waren niet je het zullen we maar zachtjes uitdrukken. Nu heb ik Aomei in de arm genomen en die functioneert prima.

Bedankt voor de moeite door jou gedaan!

Marc
 
Geen punt Marc, belangrijkste is dat het nu voor jou werkt en dat je backups kunt maken want die zijn ò zo belangrijk.
Succes ermee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan