radio loopt continu van zender

Status
Niet open voor verdere reacties.

martij

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2018
Berichten
7
heefdt iemand een tip hoe ik dat kan verkommen naar een kwarte loop die 0.10MHz teruge verhal vervelend als je een zender luisterd die niet zo sterk is ik heb zo radio waar display op zit maar waar je de zeders mee verandert is met zo draaiklopt aan de zij kant zie foto 652_large_image.jpg
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Ik kan helaas uit jouw tekst geen kaas bakken.
 
Ik geen brood, geen broodje kaas dus.

Weinig te vinden over die Zero SR 590, geen instelling dat er NIET naar sterke zenders gezocht moet worden?
 
https://www.ebay.co.uk/itm/132424264260?clk_rvr_id=1514761728551&rmvSB=true
Features: Alarm, Analog Display, Battery Powered

Simpel Chinees zakradiotje waarschijnlijk.
Verwacht daar niet veel van.
Reken maar niet erop dat er een mooie getunede ingangs afstemming (een meelopend filter via capacitietsdiodes en digitale "spoelen") op zit die de signalen wat scheiden zodat alleen dat signaal wat jij wilt hebben nog steeds, ook al is het zwak, goed weergegeven gaat worden uit de luidspreker.

Dus: alles komt binnen op die radio op bijv de FM, met weinig selectiviteit en als er dan een AGC op zit, dan werkt die al heel snel in het voordeel van de sterke zenders en is het lastig en soms onmogelijk om een zwakkere zender er naast te beluisteren.
Als je gelukt hebt en de zwakkere zender komt uit een ander windrichting dan de sterkere , dan kun je proberen met de antenne deze zo te richten dat de sterkere wat minder sterk binnen komt en de zwakkere iets beter.... en dan duimen of het stabiel blijft....

Meer moet je niet verwachten van dat simpele spul uit CN....
 
dat valt wel mee ik heb er aleen last van dat die van de frequentie loopt verder ontvangt die best wel goed soms zelfs een etherpiraat
 
Het automatisch naar het sterkste signaal gaan is meestal geen succes bij uiterst zwakke zenders, die waar u naar luistert. Als je dit Automatisch tunen niet kan uitzetten dan is het misschien anders bij handmatig het zender kanaal ingeven. Als u via zenders zoeken naar een zwak signaal bent gegaan dan is dat ingeven van het in het display staande nummer na het drukken op de knop Direct of Manual een extra handeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan