Programma sluit niet na Afsluiten > Opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Berichten
89
Hallo,

wanneer ik in W10 kladblok of paint (oid) heb gebruikt en ik wil dit opslaan en daarna afsluiten, dan klik ik meteen op afsluiten, waardoor er automatisch wordt gevraagd of ik wil opslaan. dat wil ik, dus ik kies een plekje en sla het op. dan zou je verwachten, net als in W7, dat het programma daarna direct afsluit. maar dat gebeurt niet. het programma blijft open en ik moet alsnog (of weer) het programma afsluiten, terwijl ik toch al echt op het rode kruisje had geklikt.

waarom sluit het programma niet af en vooral: is er een manier om dit toch te laten gebeuren op deze manier?

groet,
jazz
 
In ieder geval scannen met jouw security software en MBAM. Doe ook een sfc /scannow met administrator rechten. Zijn W10 en deze programma's up-to-date?
 
Laatst bewerkt:
dag Senso, dank voor je reactie. ik heb kladblok gescand met mijn security software en MBAM. maar wat is sfc /scannow? alles is up to date. heb jij dit 'probleem' dan niet? ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met security issues.
 
Kladblok gescand?
Je moet natuurlijk het hele systeem scannen.
Heb jij dit 'probleem' dan niet.
Natuurlijk niet, anders had ik het probleem wel aangekaart.
Ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met security issues.
Problemen is een kwestie van uitsluiten. Niets doen is geen optie!
Ga naar Starten > typ cmd > rechtermuisknop > Uitvoeren als administrator > achter de prompt c:\.... > typ sfc /scannow

Met de opdracht sfc /scannow worden alle beschermde systeembestanden gescand en beschadigde bestanden vervangen.
 
Mijn PC sluit op zo'n moment wel af, maar de wijzigingen in het open bestand zijn dan niet opgeslagen.
 
Mijn PC sluit op zo'n moment wel af, maar de wijzigingen in het open bestand zijn dan niet opgeslagen.
Afsluiten pc? Dat is niet aan de orde. Het programma moet na het Opslaan direct worden afgesloten en het moet niet nodig zijn nogmaals op het rode kruis te klikken.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk niet, anders had ik het probleem wel aangekaart.
:D
en spijkers met koppen slaan, daar hebben we wat aan.

bedankt voor de uitleg. ik heb de scan uit laten voeren: Windows Resource Protection did not find any integrity violations. heb het daarna alsnog getest en kladblok sloot nog steeds niet af na het opslaan : (

@edmoor, wat Senso op 21:53 schrijft klopt.
 
Helaas, ik kan geen oplossing vinden. Wat doet Alt+F4? Kan wel een killer vinden op internet maar daar schiet je weinig mee op.
 
Laatst bewerkt:
@Edmoor,
Jij hebt W10, kun jij ook geen reden bedenken waarom een programma blijft 'hangen'?
 
ik zou hier nog even terugkomen als ik meer info heb gevonden. ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen waarom het afsluiten niet meer op deze manier werkt. echter, iemand gaf de tip om Wordpad te gebruiken. bij deze app werkt het wel. het is niet de oplossing maar wel een interessant alternatief.

groet,
jazz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan