• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEL dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

KGoessen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2018
Berichten
2
Goedemorgen,

Ik wil iets toevoegen in mijn Excel file maar het wil me niet echt lukken..
in de cellen R7;Z8 heb ik een dropdown menu waar je de opdrachtnemer kunt selecteren.
nu wil ik dat wanneer je bijvoorbeeld het bedrijf Ambi selecteert je in de cel W14;AA14 je ook een dropdown menu krijgt met medewerkers van dat bedrijf.
de gegevens staan op het werkblad BEDRIJVEN.
Ook krijg ik de dubbele waarde in de dropdown maar dat wil ik eruit.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit werkend kan krijgen.

Gr. KGoessen
 
Laatst bewerkt:
Doorzoek het forum eens op "getrapte validatie" en je krijgt voorbeelden van wat je wilt.

PS je voorbeeld zou ik weer weghalen of ontdoen van privacy-gevoelige informatie.
 
Laatst bewerkt:
Hulp aangeboden

Hallo

Ik kan wel van dienst zijn.

*knip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste wjweert,

Helpen kan via het forum, het plaatsen van contact details om zaken om het forum heen te regelen is niet toegestaan.
 
Gijsbert1,

Dit is inderdaad waar ik naar opzoek ben.
Alleen lopen mijn kolommen verder dan de Z. Hij pakt de waarde uit de kolom AA bijvoorbeeld niet.

=VERSCHUIVING(INDIRECT("Bedrijven!"&ADRES(2;VERGELIJKEN($R$7;Bedrijven!$1:$1;0);1));;;AANTALARG(INDIRECT("Bedrijven!"&LINKS(ADRES(1;VERGELIJKEN($R$7;Bedrijven!$1:$1;0);1);2)&":"&LINKS(ADRES(1;VERGELIJKEN($R$7;Bedrijven!$1:$1;0);1);2)))-1;1)

Wat zou ik in deze formule dan moeten aanpassen?

Nogmaals bedankt ben al erg goed op weg geholpen.
 
Beste KGoessen,

De oplossing was inderdaad niet geschikt voor een groot bereik.
Verander de code in:
PHP:
=VERSCHUIVING(INDIRECT("Bedrijven!"&ADRES(2;VERGELIJKEN($A$2;Bedrijven!$1:$1;0);1));;;AANTALARG(INDIRECT("Bedrijven!"&SUBSTITUEREN(ADRES(1;VERGELIJKEN($A$2;Bedrijven!$1:$1;0);1);"$1";"")&":"&SUBSTITUEREN(ADRES(1;VERGELIJKEN($A$2;Bedrijven!$1:$1;0);1);"$1";"")))-1;1)
En het werkt zoals bedoeld.
 

Bijlagen

  • kgoessen (1).xlsx
    12 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan