• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout met tijden in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
311
Goedemiddag,

In de bijlage vinden jullie een bestand met een tabblad sheet en draaitabel. In het tabblad sheet heb ik in kolom J en K "Uren eerder klaar" en "Uren later klaar". Hierin zijn tijden opgenomen betreft hoeveel eerder of later een order klaar is vergeleken met de geplande verladingstijd. Hiervan heb ik een draaitabel gemaakt zodat de tijden kan groeperen en zien hoeveel orders er in een bepaald tijdsbestek eerder of later klaar zijn. Echter lukt dit niet omdat er halverwege (in draaitabel) rare gegevens te zien zijn die ik niet kan plaatsen (dikgedrukte tijden)... Waarschijnlijk kan ik hierdoor ook niet groeperen?

PS
De draaitabel is 5mb groot dus heb ik deze eruit gelaten. Deze kan gemaakt worden door "uren eerder klaar" en "uren later klaar" in rijen en waarden (aantallen) te zetten.

Ik hoor graag van jullie hoe dit kan en of het op te lossen is :)

Bekijk bijlage verladingtijdstippen 1-1-2017 31-3-2018 helpmij.xlsx
 
Hoi Anthony,

Dat halverwege dikgedrukt is komt omdat jij als rijen "uren eerder klaar" en "uren later klaar" samen hebt geplaatst. Alle waarden van "uren eerder klaar" worden dikgedrukt weergegeven. Dit is pas halverwege voor het eerst, omdat je eerst alle waarden krijgt waar "uren eerder klaar" leeg is en wel "uren later klaar" waarden heeft.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met groeperen.
 
Mag ik je daarnaast op wijzen dat je nog eens goed moet kijken wat de voorwaarden zijn om met tijden te rekenen. En tijd kan nooit meer dan 23:59:59 zijn.

Zo is bijvoorbeeld in regel 3 het laden 2 dagen en 7:51 uur eerder klaar, in plaats van de 7:51 zoals jij deze hebt staan. Als ik jouw document goed begrepen heb natuurlijk..
 
Hoi Kristiaan,

Bedankt voor je reactie. Ik zie wat je bedoeld, nu ik ze heb gesplitst krijg ik niet meer het dikgedrukte te zien. Echter kan ik ze niet groeperen. Ik wil ze namelijk kunnen groeperen om te kunnen zien hoeveel orders er binnen een bepaalde tijd eerder of later klaar stonden. Bijv. gefilterd per uur zodat ik weet hoeveel orders er in minder dan 1 uur van tevoren klaar zijn (of later).

Betreft jouw vraag over regel 3: Bij het klaarzetten van een order worden producten gescand. De eerste keer dat er gescand wordt (eerste verladingstijd) wordt geregistreerd in het systeem. De laatste scantransactie (laatste verladingstijd) betekent dat de order gereed is. Het verschil tussen laatste verladingstijd en geplande verladingstijd (of CMR <-- realistisch) is hoeveel uur een order eerder of later klaar staat. Dus die 7:51 klopt wel hoor maar ik kan begrijpen dat je het lastig te ontcijferen is...

Maar ik hoop dat je me verder kunt helpen met het groeperen want dat zou ik graag opgelost willen hebben :D
 
@KristiaanL,

je schrijft o.a.: [quoteEn tijd kan nooit meer dan 23:59:59 zijn.[/quote]

Dat klopt voorzover je hebt hebt over een tijdstip, een tijdsduur kan wel degelijk meer dan 23:59 zijn, zoals je in het vervolg zelf ook al aangeeft, n.l. 2 dgen en 7:51 uur, oftewel 55:51 uur
 
Het is niet zozeer lastig te ontcijferen...

Maar of de data die je gebruikt klopt niet of het verschil is geen 7:51 maar 55:51 uur.. Doe maar eens B3-E3 in een andere cel, is namelijk de berekening in J3. Met de cel eigenschappen op getal krijg je 2,33 en dit is dan het verschil in dagen (*24 krijg je verschil in uren)
 
@Haije

Klopt helemaal, ik bedoelde alleen de tijdnotatie in excel.
 
Laatst bewerkt:
Kristiaan je hebt gelijk.... Heb ik nog niet eerder opgemerkt maar het klopt inderdaad niet en moet 55:51 zijn
Ik ben al aan het kijken hoe ik dit opgelost krijg maar kom er even niet uit, ik zal blijven puzzelen maar als jij wat weet graag!
 
Maar als iemand nu nog met een oplossing voor de draaitabel komt ben ik helemaal geholpen :p
 
Anthony,

kun je hier mee leven?
 

Bijlagen

  • verladingtijdstippen 1-1-2017 31-3-2018 helpmij.xlsb
    1,5 MB · Weergaven: 74
Haije,

Ik kan hier zeker mee leven, dit was ook wat ik bedoelde en de filters die jij gebruikt wilde ik ook gebruiken :p :)
Hartstikke bedankt voor de hulp!:thumb:
 
Graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan