Windows 10 downloaden met Media creation toll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Ik wil een nieuwe versie van Windows 10 downloaden voor een andere laptop en ik heb daarom een vraag over de Media Creation Tool.
Als ik deze wil downloaden vraagt het bestand of ik een versie wil downloaden voor deze laptop of een andere. Er staat ook dat je bij de eerste optie een Windows 10 versie download specifiek voor deze laptop. Maar het is voor een andere laptop.
Zou het uitmaken of ik kies voor een andere laptop of zou het altijd beter zijn om het met de desbetreffende laptop te doen?
Die heb ik n.l. niet hier en daarom dacht ik dit al op voorhand te doen zodat ik die kan meenemen en zo installeren.
 
Ja, het maakt heel veel uit of u kiest voor deze pc of een andere.
Kies in dit geval voor "andere PC"
Het is tenslotte voor een andere PC/laptop.
Vervolgens komt de keuzevraag of het 32 bit of 64 bit moet zin.
Zie hier hoe dat gaat allemaal: https://www.youtube.com/watch?v=WMCczIGCX0g
 
Ja o.k. maar verder maakt het niet uit? Het is niet veel beter om het met de desbetreffende laptop te doen? Dat bedoelde ik eigenlijk.
 
Met de laptop waar het om gaat dit uitvoeren is inderdaad iets eenvoudiger. Er hoeft geen aparte ISO-file enzo gemaakt te worden.
 
Ja maar dat maakt me niet het gaat er maar om of je dan ook altijd de juiste versie hebt omdat je de vraag krijgt of hij specifiek voor deze laptop is.
De verbinding daar is erg traag en daarom dacht ik hem thuis eerst te downloaden.
Vandaar mijn vraag.
 
Het beste is kies voor een "andere PC" dan heb je een cd/usb die je altijd kan gebruiken voor een herinstallatie.
Kies je voor Pro dan wordt Home automatisch mee gedownload

Als je het op de desbetreffende laptop wilt installeren en de verbinding is traag dan schakel windows defender/ uit
en niet updaten voor/tijdens installatie.

ik zou voor een Installatie voor media ISO bestand kiezen op cd/usb omdat bij een ''normale'' internet snelheid duurt dit proces al ± 40a50 minuten
 
Ja prima, bedankt voor je reactie.
Dat ga ik doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan