• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe pak ik het aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bharry

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2018
Ik heb een vraag.
In het bijgevoegde bestand heb ik dingen staan.
Zoals je ziet staat er ook systeem. Tevens staat er een veldje met posities. Nu wil ik eigenlijk dat als ik in het vakje systeem een ander systeem aangeef dat in de afbeelding deze opstelling ook verandert.

Bekijk bijlage Opstelling.xlsx

Met Vba de posities bepalen door de naam (positie) van het ding op te halen.

Ja das nog niet duidelijk snap best wel wat. Weet ook wel wat vba is.
Maar heb nog nooit vba gebruikt

Ik heb vrij hoog gevoetbald in mijn jeugd, maar ben niet meer zo bekend met de posities en positienamen van spelers.
Het 4 3 3 systeem met hun namen is mij wel bekend, maar of ze ook andere namen krijgen op andere posities niet.

Als jij die verschillende systemen eens in een bestandje zet.
Misschien als je dan in een cel het spelsysteem zet kunnen de poppetjes ook worden verplaatst in hoogte en breedte.

Het zal vandaag niet meer worden (althans voor mij niet).

OK ben blij met elke hulp.
Moet ik dan in het bestand een ander tabblad openen en daar in elk tabblad een andere opstelling?

Nee, dat hoeft niet.
Je mag ze ook even in het eerste blad zetten, gaat om het principe; daarna worden die allemaal weer verwijderd.

Hallo Harry,

Zelf heb ik in de jeugd ook inderdaad redelijk hoog gevoetbald en in de senioren destijds ook nog wel hoog(jeugd hoofdklasse, was toen alleen nog interregionale jeugd erbovenBekijk bijlage Opstelling1.xlsx, en senioren hoogste klasse voor 2de teams zondag en 1ste klasse zaterdag)
Ik heb even de opstellings mogelijkheden bij het bestand gedaan. Kunnen we op een andere manier contact hebben?

Groet

Harry

Lees nog eens rustig de reactie in #5. Door alleen een opsomming te maken van de systemen ben je nog niet. (voor mij als voetballeek al helemaal niet) Werk even elke situatie uit. Vanuit welke kant wordt een opstellingen bekeken? RA, RM en LV spelen aan dezelfde kant van het veld?

Bijlagen

Of de juiste benaming overeenkomt weet ik niet Harry; selecteer een spelsysteem in de combobox en zie de positieverandering.

Ps. De pijl naar de cel waar "veranderen" stond heb ik verwijderd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo VenA,
Goed opgemerkt met die ra rm en lv. Heb het gelijk aangepast.
Zo een opstelling word van boven naar beneden bekeken.
Wat ik dus wil bereiken is dat als ik in het vakje systeem een systeem aangeef ,in dit geval staat het op 4-3-3, dat de afbeelding zich aanpast aan dat systeem. Dus als ik het aanpas naar 3-4-3 dat het vanzelf wijzigt. Helaas zijn dan de benamingen van de posities ook weer anders.
Bij 3-4-3 zijn benamingen ra-cv-la-rm-vm-am-lm-rv-cs-lv. Dus bij elk systeem veranderen ook een paar benamingen. Ik weet dat het ingewikkeld word. Ik denk er zelf ook over na want wil het wel graag voor elkaar krijgen. Als ik de opstellingen in aparte tabbladen zet en op de startpagina de verwijzingen kan doen. ik ben een beginnend gebruiker weet sommige basis begrippen maar denk dat ik bij jullie vergeleken iemand ben die gisteren begonnen is.

Hallo Harry,
Het werkt maar krijg wel een runtime error 13 type mismatch''. Alvast bedankt voor je input tot zover.
Maar dit is inderdaad de bedoeling zo een beetje. Alleen inderdaad de benamingen veranderen dan bij een ander soort opstelling. Zoals ik in een antwoord naar VenA stuurde. IK moet ook alle benamingen zelf bedenken want in feite moeten de rapportages allemaal in het engels dus ook die benamingen. Maar dat vind ik even van ondergeschikt belang. Het gaat mij erom dat dit gaat werken zodat ik daar weer verder mee kan. Wil het voor mezelf makkelijk werkbaar maken.

@HSV, Mooie oplossing. Zelf lekker aan het spelen geweest met de opstellingen voor de juiste posties:d

Ik heb het bestand gewijzigd zonder die error.
De dunne pijl was de boosdoener.

@VenA, dank je.

Ik heb Google eens geraadpleegd op de posities.
Ik heb niet op de namen gelet in het begin (kwamen ook niet helemaal overeen met wat er op het net staat).

Het is ook gemakkelijk opnieuw te maken door @Bharry.

HSV,
Als ik van de afzonderlijke opstellingen de benamingen wijzig blijven deze dan bestaan of niet?
Maar nu het volgende als ik dus die combobox verplaats naar het vakje systeem dan blijft het hetzelfde?
Nog zoveel vragen

Nee, zo werkt het niet helemaal.

Uitleg:

Je mag alle gegevens in kolom A van Blad2 verwijderen.

Als je met het 4-4-2 systeem begint om de pijlen met de juiste naam op de juiste plek te zetten, laat je de code 'hsv' lopen.
Nu komen de posities van de pijlen in blad2 op de eerste twee rijen (top en left van de pijl).

Dan ga je verder met de pijlen zo neer te zetten voor het 4-3-3 systeem en run je code 'hsv'.
De posities van de pijlen komen op rij 3 en 4 op blad2.

Sla het bestand tussentijds op om teleurstellingen te voorkomen.
Zo ga je verder met resp. 3-4-3, 5-3-2, enz.; het lijstje afwerken dus.

De combobox kan je overal plaatsen waar je wil.

Ik snap deel 1 maar waar moet ik precies code hsv laten lopen

Met Alt+F8, of die code even tijdelijk aan een knop hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan